vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Oj bloggen och Mjölby AI lever igen

Publicerad 2012-09-23 20:54:00 i Allmänt,

Skrev för några dagar sedan att bloggen inte skulle uppdateras mer. En av anledningar var helt enkelt att vi inte trodde på chansen till kval. Istället för att låta den leva och inte uppdatera så va min tanke så. Nu är det ju helt plötsligt så att chansen lever. VI är nu en poäng från kvalplats vilket vi för två omgångar sedan trodde va helt omöjligt. Jag tog då tillsammans med Richard ett beslut att jag själv skulle kliva åt sidan då jag inte ska spela nästa år i MAI. Dock trodde jag att jag skulle få plats på bänken idag iaf men istället fick jag helledigt Men nu är läget nytt och nu jävlar kör vi.

Efter förlust för Kisa och poängtapp för Hjulsbro i denna omgång samt poängtapp för båda dessa samt Boxholm omgången innan så är det bara en poäng som skiljer oss från plats nummer två. Nu möter vi Mantorp på söndag och det är ett oerhört hett Derby, betydligt hetare än det mot Tubbe för några omgångar sedan. Mantorp som tog ett stort steg mot nytt kontrakt då de vann mot Kisa. Det är alltså ett formtoppat Mantorp med två raka segrar vi möter. Nästa vecka är det träning tisdag och torsdag, på torsdag dyket Sulo upp igen och kör träning. Det innebär utöver bra tips och kompetens att träning kommer bli väldigt lång.

Själv har jag lovat bort mig på tisdag men tränar torsdag efter att ha haft en helledig helg. Den hellediga helgen har inneburit att jag idag känner mig sjukt rastlös och var för en timme sedan nära att ge mig ut i Rydskogen bara för att få röra på mig. Men de blir nog löpning både måndag onsdag för att sedan träna torsdag. Tuff konkurrans är det iaf och trots att jag gjorde mina tre bästa matcher i rad innan Karle inser jag att det blir svårt att ta sig in i det vinnande laget. Men oj vad roligt fotboll blev igen.!! Nu kör vi, full fart mot en kvalplats.

Om matchen idag. 5-1 och stabilt spel enligt Hedlund. Pratade med en mycket nöjd tränare direkt efter matchen. Acke, Martin J, Foppa, Bäckis och Thell stod för målskyttet denna dag. Boren hade en del spelare borta och orkade inte hela matchen medans MAI gjorde vad man skulle. Bra med plus mål också.

Nästa omgång möts Hjulsbro och Derby, Boxholm har Tubbe borta och Kisa möter Malmslätt borta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela