vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Tre nya pinnar med hem till Vallen

Publicerad 2012-05-04 17:21:52 i MAI gammal 2012,

Skönt och trivsamt, ja det var känslan jag fick idag på jobbet. Livet var allmänt nice, även fast diverse krämpor, knä, fotleder samt ryggen efter en totalt onödig tackling jag åkte på i 93:e. Men dagen efter att vi slagit tredje raka "toppkonkurenten" i serien så kan man inte vara annat än nöjd. Igår är jag även nöjd med det jag själv presterade vilket är ett steg framåt gentemot Kisa och Hjulsbro.

Dock vet jag inte riktigt vart vi ska ranka denna match gentemot de andra två. Vet faktiskt inte vilket av dessa tre lag jag tror mest på. Det känns som att både Kisa och Hjulsbro var farligare framåt men att LSW hade ett bättre grundspel där de faktiskt ville spela fotboll, ja ibland iaf. Tycker det kom mycket långt vilket vi inte alls hade väntat oss av ett annars väldigt bollskickligt (men gnälligt) lag.

Första halvlek var kanske inte någon toppinsats från vår sida. vi ligger bra i positioner bakåt och kommer runt vid kanterna vid ett par tillfället. Målet av John kommer också till efter att vi har fått ett inkast högt upp i banan som sedan efter en kombination på kanten slås in av Thalén. John har smygit sig in mot ytan framför bortre stolpen och slår från 10 meter in 1-0 med högern. Halvlekens näst farligaste chans är när Danne skjuter i stolpen, hade varit året mål om den letat sig upp i krysset. 

Bakåt har vi bra koll. LSW skapar egentligen inte någonting mer än någon halvchans sista fem när vi blir lite stirriga och springer lite för mycket ur våra positioner. 

Samma visa i andra. Vi gör inte heller här någon större prestation men vi gör ändå 2-0 efter 10 minuter. Vi sätter hög press med Örjan och Danne vilket gör att LSW missar rensnigen rakt på Bäckis. Bäckis slår sedan en riktigt bra pass till Örjan som tar in bollen, petar lite till höger och sedan skruvar in bollen i borta krysset. Ett riktigt bra fotbollsmål.

Om LSW hade svårt att komma till i första så blir de inte bättre i andra. Har pratat både med Adam och Hedlund idag och vi tre centralt där bak hade samma känsla. Det var aldrig farligt. Det är något inlägg som går i ribban i första och någon halvchans i andra men LSW känns aldrig riktigt farliga. 

Kort om LSW så måste jag säga att det finns stora kvaliteér på vissa av spelarna. Både som fotbollspelare men några borde nog även kunna göra karriär på en annan plats där man står på en scen eller framför en kamera. Men rent fotbollsmässigt var det nog det bästa laget vi mött hittills men både Kisa och Hjulsbro kändes giftigare framåt. Precis som jag tippade lite innan säsongen tror jag att dessa tre lag vi mött kommer hamna bland de sju främsta och det står jag fast vid. 

Lite spelarkritik så är det Martin Johansson som är fantastisk. Örjan avgör men kommer i övrigt inte rikigt upp på samma nivå som de andra två matcherna dock gör han det han ska.. Mål.. Sedan vet jag inte om jag är för självgod men jag tycker att jag och Adam faktiskt gör en riktigt bra match samt att Hedlund är riktigt stabil längst bak. Många små situationer som inte blir mer än små på grund av ett tidigt agerande som ofta är rätt.

Sammantaget gör vi en okej insats men vi kan bättre. Tycker vi har full koll på det som händer ute på plan och vinner rättvist utan att förta oss.

För vår egen del väntar nu Boxholm på tisdag. De ska bli kul. Tillsammans med Derby är vi de enda fullpoängarna. Dock tror jag att Boxholm efter matchen idag mot Kisa gör oss sällskap.

2.25 hade det gett att spela oss mot Kisa i premiären
2.65 mot Hjulsbro
2:55 mot LSW igår.

Den trippeln hade gett go pröjs tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela