vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Lite smått och gott

Publicerad 2012-05-22 13:48:27 i MAI gammal 2012,

Har för min del varit en hektisk vecka och det har hänt lite saker i vår verksamhet. Eftersom jag inte skrivit så utförligt så tänkt jag i punktform delge er de viktigaste punkterna från veckan som varit
  • Bäckis har en bra målform, tre mål mot MAIF samt målet mot Derby. Hoppas den håller i sig inför fredagen
  • Axel Magnusson har redan gjort intryck i föreningen, gårdagens Van Basten avslut var av absolut toppklass. Av en back till och med.

  • Jonas och Swenson blir griniga om jag inte nämner att de vann allsvenskan igår utan att tappa en enda match.
  • Fille gick av igår med en skada i vaden, Örjan vilade igår pga av en fot, jag själv vilade också pga av en ond fot. Så ser skadeläget ut idag tillsammans med lite sjukdomar här och var.

  • Det finns ingen i verksamheten som är nöjd överhuvudtaget med den sista matchperioden. Men vi är bara tre poäng från serieledning.

  • Derby mot Tubbe. Förra årets bortaderby i Skänninge förlorades med 1-0 det andra vanns hemma på Vallen med 3-0

  • Lag gul går sådär i reservlagsserien. Förlust mot Rimforsa i helgen, gäller att även där vända trenden

  • Förlusten mot Derby var tung. Vi var ruskigt dåliga och ingenting fungerade överhuvudtaget. Derby var effektiva och gjorde vad som behövdes. Dock var tempot löjligt lågt och återigen faller vi på individuella misstag, ofta två tre i rad av olika spelare.

Sen är jag iaf nöjd över att vara diplomerad på bas-nivå som fotbollstränare. Äntligen. Dock lär avancerad få vänta tills jag har ett eget lag att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela