vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Funderingar en spelfri söndag

Publicerad 2012-05-27 19:32:36 i MAI gammal 2012,

Fotboll för mig!

Fotboll, detta spel som jag med många andra lägger ned osunt många timmar på varje vecka.

Fotboll, glädje och sorg, bitterheten efter en match kan ibland vara lika osund som timmarna man lägger ned egentligen är.

Fotboll, en livsstil? vad skulle man hålla på med om spelet i fråga inte fanns? 

Fotboll, viktigare än jobb och utbildning? skulle man göra en timplan för antalet timmar man ägnar sig åt vardera sak i tanken så är fotbollen nästan den som jag lägger ned mest tid på.

Fotboll, prioritet nummer 1? resa, umgås med nära och kära, nej, är det match går det först. Väldigt märkligt, enbart familjen som kan mäta sig i konkurrensen.

Men så är det inte alltid.

Ta t.ex känslorna inför Tubbe matchen

Hade inför Tubbe matchen för första gången troligen små tankar på att man kanske skulle sluta med det här. Ja inte sluta på studs men funderingarna gick kring att man kanske var slut som spelare. Efter tre förluster där jag själv varit lika dålig som omgivningen så sätter tankarna igång. Funderade nästan på att be om att bli petad inför matchen då jag absolut inte kände mig i fas. En fot som ömmade, ja ömmar fortfarande, en knäskada som gör sig alltmer påmind. Ja allt bara kändes fel och även fast jag inte är lastgammal såg jag slutet på karriären, om det nu är en karriär man har haft med div.4 spel i tre distrikt. Tankarna gick till och med så långt att jag kände att ett par sabbatsår från Idrott skulle ha varit en bra idé, dock så vet jag med mig att jag lovat för att spela året och att bryta något kontrakt är aldrig aktuellt. Men insåg att det kunde vara skönt att bara kunna ägna sambo samt det väntade mer tid efter säsongen. Kanske satsa på jobbet lite mer eller något bara som inte vara fotboll. Hade ett break från fotbollen tidigare och det gjorde susen, kanske skulle det vara bra nu också och om något år komma tillbaka som tränare eller något. Ja så gick tankarna, och tror aldrig de varit så allvarliga som denna gång.

Men efter en seger

Vinst mot Tubbe och jag gjorde min bästa insats för året, nu är de tankarna blott ett minne. Men det har varit en vecka jag har lärt mig mycket om mig själv och motivation. Men hur som helst, nu jävlar kör vi. Två poäng till serietopp. 

För övrigt grattis MAI till 100 år och en dag då.. Nu satsar vi vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela