vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

En match med två ansikten.

Publicerad 2012-05-08 21:57:21 i MAI gammal 2012,

Efteråt sa Crille en sak som säkert är sann, det är svårt att analysera något sånt här direkt efter matchen. Kan inte annat än hålla med, jag kommer alltså inte försöka förklara och analysera mer än nödvändigt kring varför vi tappar ledning 2-0 till torsk 3-2 med en man mer. Totalt onödigt då Boxholm för dagen inte är speciellt bra, tycker inte vi eller Boxholm idag presterar som lag för den absolut toppen. Men Boxholm tar tre poäng och nu är det fyra lag i toppen på 9 poäng. Två Mjölby lag samt Boxholm och Derby

Hur som helst så ska jag väll skriva något om matchen mer än att det blev torsk. 

Första halvlek har vi kontroll, vi släpper inte till mycket och framförallt Bäckis och Martin har bra koll på deras mittfältare som längre fram ska bli förgrundsfigurer för upplösningen. Men under första 45 kommer dom inte loss alls och Boxholm skapar egentligen ingenting. Vi spelar inte heller någon sprudlande fotboll under första 45 men skapar ändå ett par vassa chanser och är det bättre laget. 1-0 kommer på straff efter att Pålle blir neddragen, jag får äran att rulla dit den. Tvåan kommer efter en djupledsboll av Martin Johansson som Örjan rullar dit enkelt. I samband med andra målet får deras mittback även sitt andra gula då han snackar lite för mycket med domaren, det va han inte direkt ensam om som vanligt. 

Andra halvlek vet jag inte riktigt vad som händer. Boxholm satsar allt på ett kort och går med full fart framåt samtidigt som vi blir fega, bekväma och slutar ta jobbet. Jag känner inte att det handlar om dålig inställning men vi vinner nog inte en andra boll och då blir vårt mittfält totalt satta ur spel. Deras två mittfältare löper och löper och vinner andra bollar samt dirigerar ut bollar på kanterna. Sedan att första målet är ett jävla skit mål då skottet tar i ryggen på en av våra och in i mål gör inte saken bättre. Men när de får 1-2 så blir vi ännu mer osäkra och tappar ännu mer och så blir det även 2-2 och till slut 3-2.

Allt känns just nu bara totalt onödigt. Vi hade ett guld läge att göra ett ryck men kastar bort det totalt i onödan. Att be om ursäkt för dålig inställning eller något sånt är bara patetiskt tycker jag för det är inte anledningen. Anledningen känns som att vi blir fega, vi slutar anfalla samt att vi tror att någon annan ska göra jobbet åt oss, vi blir alltså för bekväma. Sedan blir vi mer och mer ängsliga när dom kommer närmare. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Men fotboll är så här ibland. Tyvärr. men det kommer nya matcher även fast det inte känns bra just nu. Närmaste LIU på söndag.

Ska vi se något positivt så är det väll att Örjan gör sitt fjärde på fyra matcher samt Martin och Bäckis första halvlek. Annars så vetifan.

Jag kände mig nöjd med min egen insats fram till 2-2 då jag enbart får en touch på bollen när Fridlund vänder. Där ska jag naturligtvis trycka bort boll och allt. Men men. Ibland vinner man och ibland förlorar man. Dock är det tråkigt när man ger bort poäng och det kan bli kostsamt mot slutet.

Så här nära inpå är det som jag nämnde jäkligt svårt att få ihop något vettigt. Dock vill jag bara få matchen ur systemet och kunna lägga den bakom mig.

Tror dock att det sämsta man kan göra nu är att klaga och sänka oss. Vi har fortfarande tagit tre segrar på fyra matcher. Nu har vi förlorat mot ett lag som satsar på trean. Helt klart är vi inte nöjda med insatsen och det var dåligt i andra men vi måste samtidigt se säsongsstarten på ett positivt sätt. Så det jag gör är nu är väll att be allt folk runt om att precis som vi glömma den här matchen och inte ge en massa kommentarer till spelare, det känns tungt nog ändå att ha förlorat. Så håll det positivt både spelare och fans. Bit ihop och kom igen.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela