vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Cupmatch och utbildning

Publicerad 2012-05-16 09:29:11 i MAI gammal 2012,

Då vi själva slog Derby på straffar och Motala AIF tog en stabil seger mot Krokek så är det nu dags för ytterliggare en match i Östgötacupen. Matchen spelas på Vifolkavallens konstgräs 20:00. Märkligt att vi inte kan lägga våra matcher 19:00 då Tubbe verkar kunna göra det och ta vår träningstid på konstgräset men så är det. Hur som helst så kommer det roteras kraftigt i truppen och vi som vilar kommer att träna. 

Laget ser ut så här

Ahl
Thalén Glader Fille Swensson
Pålle Martin Decker Jonas
Bäckis Anton

Timmie
Didde
H. Sternelöv
ev nån junior

Vi hoppas på en välspelad match och kommer MAIF med samma trupp som mot Krokek kommer det bli tufft. Men två bonusstraffar och ett bra försvarsspel kan göra matchen spännande.

Träning ikväll sen har väll de flesta ett par lediga dagar och långledigt. Inte jag. Det är nämligen diplomkurs på gång och torsdag till söndag är jag iväg på detta. Ska bli intressant att se vad man faktiskt har lärt sig under kurserna och jag hoppas väll att det ska gå bra och att man ska klara de prov och tester som ska göras. 

Även kul att träffa mycket fotbollsfolk. Bland annat är seniorledare från Karle, Linghem, Smedby samt lite sköna Motala killar med så det blir nog en riktigt trevlig helg hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela