vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Äntligen seger igen

Publicerad 2012-05-26 11:53:22 i MAI gammal 2012,

Efter två sorger och en bedrövelse så blev det äntligen en trepoängare i "borta" matchen mot Tubbe. Jag tror nog att alla som varit någorlunda insatta i vår verksamhet kunde se vilken lättnad vi spelare och ledare efter matchen kunde njuta av. Vi hade vunnit igen, äntligen, efter ett riktigt bottennapp mot Derby och två klantiga, oerhört klantiga poängtapp mot LIU samt Boxholm. Men nu, även fast match i sig kanske inte går till historien som världens mest välspelade så är förhoppningsvis MAI anno 2012 på väg i det vinnande spåret igen. Vilket är otroligt skönt.

Dessutom slipper vi fira 100 år idag som sämst i stan. Också en stor lättnad för alla inblandade.

Matchen i sig är som jag tidigare nämnde inte så mycket att skriva om egentligen. Tubbe backar och lyfter ganska mycket långt på Demirel och Victor, dock tycker jag inte att de får ut så mycket av det. De kommer runt på kanten och får något inspel men det känns inte riktigt farligt egentligen. Det är egentligen inte förrän vi gör 1-0 20 in i andra som de börjar försöka spela, dock har de svårt att få till det, men dom känns helt plötsligt farligare men samtidigt så kommer de inte till så mycket lägen.

Istället kan vi även efter målet äga bollen, detta är något vi inte gjort under de sista matcherna och jag tror mycket väl att det är en bidragande orsak till att vi håller hela vägen. När sedan 2-0 kommer på en hörna av Martin efter en variant som inte var ett dugg inövad utan ett sätt att bryta mönster då vi varit svaga på fasta så kändes det riktigt skönt.

Tubbe får dock kvittera i 87:e efter ett diagonalt inspel och en riktigt lyckoträff på volley av deras vänsterback, ganska snyggt stolpe in lågt men närmare än så kom inte Tubbe. Och vi kunde inkassera tre rättvisa poäng då vi under 90 minuter var det bättre laget. Dock tycker jag Tubbe var bättre än vad jag väntat mig och de ska absolut inte vara bittra över sin insats då de mycket väl hade kunnat få med sig en poäng. Hade Johan storspelat i målet i andra också så hade vi fått de jobbigare. 

Målen gjordes av Bäckis på en halvvolley i krysset efter inspel av Jonas. Jag tar på mig en hockeyass på den då jag lyckades klackbryta på mittplan. Mycket snyggt fotbollsmål iaf och Bäckis fortsätter vara het.

I övrigt tycker jag alla gör en bra match och det är även ruskigt roligt att se Axel Magnusson göra debut i den gula tröjan som högerback. Han stod för en väldigt stabil insats rakt igenom och är en av dom ska ha ett plus tillsammans med många andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela