vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Snabba puckar

Publicerad 2012-03-24 18:47:24 i MAI gammal 2012,

I onsdags var det Södra som stod för motståndet i ett hett derby. Imorgon står Borensberg på andra sidan i en match som på förhand kanske inte låter lika intressant. Men lika viktig som Södra matchen var för oss lika viktigt är det att hålla samma fokus nu när det inte är derby och allt vad det innebär.

Borensberg huserar i division fem och har gamla MAI bekantingen Micke Brant som tränare. Utöver detta vet jag absolut ingenting om motståndet. Dock tror jag säkert att Borensberg är väldigt sugna på att göra en bra match och det kommer bli tufft, vår senaste matchen mot div.5 motstånd slutade som vi minns med förlust mot Skeninge.

Vi forsätter rotera i truppen i och med att JB killarna är hemma, detta plus att Filles rygg förhoppningsvis håller gör att det blir lite ändringar i truppen.

Ahl fortsätter i målet efter att ha börjat sin säsong med två raka nollor är det jag i dagsläget vet om laget. Det kommer även bli så att några av oss som spelat de två sista från start kommer att vilas och börja på en bänkplats för att ge lite andra spelare chansen från start.

Örjan är inte med i truppen alls på grund av ett ömmande lår, det ska dock inte vara någon större fara på längre sikt. I övrigt tror jag att vi ska ha alla spelare tillgängliga.

19:00 imorgon kväll på Skänninge IP är matchstart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela