vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Mitt i veckan rapport kring skadeläget

Publicerad 2012-03-28 11:05:51 i MAI gammal 2012,

Med ett par dagars distans till Borensberg så borde kanske analysen ha ändrats lite, men nej det har den faktiskt inte gjort. Så tänker inte lägga ned så mycket tid kring detta idag heller mer än att 5 mål framåt är bra vilka man än möter och att jag personligen är betydligt mer nöjd med min insats än mot Södra. Också kul att få spela på mitten även fast jag i första hans ser mig som en mittback och känner att jag faktiskt är bäst där också.

Lite skadeläge då! 

Örjan (baklår) och Friberg (knä) tog de lugnt i måndags och lär så göra idag också. 

Thell har också känning i låret, dock är det jobbvecka så det är hans intervall pass som blir lidande. Han ser för övrigt riktigt stark ut och har verkligen tagit sig an utmaningen känns det som.

Jag själv lider av lite knä problem men hoppas kunna vara med i i stort sett fullt ut idag.

Martin Johansson var det ignen fara med. Han trodde själv att han inte riktigt var fotbollstränad helt enkelt. är lite skilnad att skida 9 mil och att springa runt på en hård konstgräsplan.

Hubbe hade också knäproblem vad jag förstod. (den stora problematiken med konstgräs enligt mig)

I måndags hade vi för övrigt finbesök på Vallen från IFK Norrköpings målvaktstränare Robban Axelsson, tyvärr var inte intresset hos ungdomsledarna så stort men vi var iaf sex stycken som genomförde en kväll utifrån målvaktens synvinkel. Tycker kvällen var riktigt lyckad och jag hoppas att även de smo deltog tyckte det. Nu kan vi förhoppningsvis i föreningen utnyttja detta och komma igång med ett arbete på ungdomssidan. 

Ikväll är det en stor grupp som ska träna. U-truppen kommer tas upp till träning och upplägget inför säsongen kommer gås igenom ytterliggare en gång. Bra tycker jag, tydlighet är viktigt och det känns onödigt att tappa folk på grund av att man inte har förklarat förutsättningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela