vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Gameday

Publicerad 2012-03-11 09:50:07 i MAI gammal 2012,

Då va de alltså dags igen, för min del äntligen för många andra en tredje match i uppladdningen inför seriepremiären. Men innan vi diskuterar FKL måste jag ta upp något viktigare och mer intressant, ja det har med att göra en av mina bäst bevarade hemligheter nämligen att jag älskar melodifestivalen och allt därkring, nästintill årets höjdpunkt.

Till att börja med, rätt låt vann. (Om man bortser från min personliga favorit Torsten Flinck)

Hur kan man heta Klitos Klitou?

Att Björn Ranelid kom sist ser jag som ett stort framsteg, dock är det pinsamt att han ens får ställa upp. Den största frågan kring honom är väll helt enkelt var man får tag på brun utan sol med den färgen. Helt sjuk morotsfärg.

Men nu, fotboll.

Såg att FKL/Syrianska lirade mot Liu igår så vi vet väll inte alls vad de kommer ställa upp med idag, men oavsett detta är det en bra match för oss. För vår del har det blivit två uddamålsförluster, men förhoppningsvis kan resultatet bli något bättre idag.

Vi saknar fortfarande folk (även om saknar ibland är ett väldigt starkt ord). De som vilar är hur som helst Bäckis (sjuk), Fille (revben), Jonas (fot), Glader (ryggont) medans Martin inte har återhämtat sig fullt ut efter att ha skidat 9 mil. Förhoppningsvis kan alla vara med igen när vi möter Södra den 21:a.

Precis som vanligt ändras lite i truppen men denna gång kan vi nästan använda samma lag som sist. Jag själv och Örjan går in i laget tillsammans med Martin Swenson, Matte J. Detta medans medans Jonas, Glader, Gren och Bäckis försvinner helt från truppen.  Ska väll tilläggas att Örjan fortfarande provspelar för oss och att inget är klart ännu. 

FKL vet jag så klart lika lite om som alla andra lag och personligen tycker jag att det är ganska ointressant vad de ställer upp med. Men lite info är ju att Dragan Zivic lämnat och Pablo Varas kommit in nu senaste tiden. Annars är det nog ganska mycket spelare från Syrianska som är med så det blir säkert en bra och tuff match. De ska ju ändå spela division 3 iår så det är förmodligen den tuffaste matchen hittills. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela