vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Fyra positiva saker under samma vecka

Publicerad 2012-03-24 09:51:20 i MAI gammal 2012,

Förra veckan var en oerhört bra vecka för oss som är verksamma i den gula föreningen, fyra stycken väldigt positiva händelser som kommer gynna verksamheten.

På plats fyra så skrev Daniel Friberg på papprena, detta har i och för sig varit klart sedan November/December men Daniel tillsammans med "stenhuggarn" fixade till de sista under förra veckan. Jag själv och Friberg var överens redan i Oktober om att vi skulle spela ihop i MAI, så det som tidigare stod i vissa andra forum kring Fribergs spelande var lite taget ur luften.

Nummer tre är naturligtvis att u-truppen tog en seger mot Södras dito. Jag var själv inte på plats men vad jag har förstått så var försvarsspelet stabilt och det räcker att göra ett framåt om nollan hålls bakåt..

Sen vet jag inte vad jag anser vara det viktigaste för veckan men jag tror att påskriften av Örjan Birgersson får nöja sig med andra platsen. Hedlund skrev lite smått om detta på hemsidan så jag tänker inte utveckla något kring Örjans karriär. Men det är en trevlig Värmlänning vi har fått in i truppen samt en väldigt duktig fotbollspelare som kommer tillföra mycket i den gula tröjan iår. Som spelare är han en hårt arbetande forward som är duktig både i djupled samt i en mer mötande roll. Örjan som de senaste två åren spelat i Kenty och FKL kommer tillföra mycket i vår redan sen tidigare starka trupp.

Första platsen kan ni nog gissa er till. 1-0 seger mot Södra. Behöver inte skriva mer

och inte ett enda väll i hela texten. det var väll bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela