vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

0-0 mot Grebo

Publicerad 2012-03-31 15:57:29 i MAI gammal 2012,

Som ni kanske märkte innan matchen så blev det varken någon text om trupp eller hur vi såg på matchen. En av anledningarna var förmodligen att matchen kändes lite av en mellan match. Vi har spelat tufft och intensivt och nu fick vi äntligen en veckas vila med bara träning, trots detta så var det många borta inför denna match så det kändes faktiskt sådär inför matchen.

Grebo i sig var bra och borde har varit en höjdpunkt för oss att möta även inför matchen. För just den inställning som jag själv pratar om här innan syntes att många hade och vi blev chokade av Grebos offensiva press. Första 20 så är vi totalt överkörda. Dock börjar vi ilskna till över den dåliga inställningen och helt plötsligt så ändras hela matchen. Även fast Grebo inte skapade något första 20 så hade de mycket boll och framförallt vann vi inte en enda andra boll.

Efter 20 minuter börjar vi vinna andra bollar vi börjar spela på fötterna och vi börjar skapa framåt. Vi har ett par vassa lägen med Bäckis, danne, Thalén och vi borde gjort något framåt.

Men ett kvitto på att vi ändå är på rätt väg är att vi håller nollan. Sternis som hade lite problem första 20 går ut i till andra och äger mittfältet totalt är faktiskt det bästa jag sätt honom. 

I övrigt tycker jag att Adam ser riktigt bra ut jämfört med förra året. Även Swenson gör återigen en stabil insats på högerbacken.

Faktum är att vi utan Thell, Friberg, Örjan, Fille och Pålle är bättre i 70 minuter än ett lag som satsar för att vinna division fyra.

Och vi har nu tre raka nollor. bra!

Kommentarer

Postat av: ????

Publicerad 2012-04-02 12:15:55

Bättre i 70 min? Såg du en annan match eller? Vilka har sagt att Grebo ska vinna Div 4? Nää, fotboll verkar du inte kunna!

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-04-02 16:17:20

Vad det gäller min analys av matchen så tycker jag att vi har mer boll och skapar mer chanser än vad Grebo gör de sista 70. Dock är vi totalt överkörda första 20 och sammantaget tycker jag att ett X är rättvist. Dock tycker jag att vi har flera bra chanser än vad Grebo har. Detta verkar också vara en åsikt jag delar med de jag pratat med.



Sen är jag ju färgad som spelare men det borde man väll kanske förstå när man läser bloggen?



Gällande att Grebo ska vinna serien så kan jag bara hänvisa till den intervjun Grebos hemsida gjort med Felix Ahlström. Tycker det är tydligt att i alla fall han tycker att Grebo ska vinna eller iaf bli tvåa och gå upp via kval. Sen är det kanske fel av mig att säga att det är hela Grebos målsättning men jag förmodar att han i det uttalandet ändå uttrycker lagets målsättning.



Hoppas ???? är nöjd med svaret.

Postat av: Wall-E

Publicerad 2012-04-04 19:47:16

Postat av: Wall-E

Publicerad 2012-04-04 19:49:22

Nu var jag för snabb med mina tryck detta var ej meningen.

Kunde tyvärr inte se matchen då jag var bortrest men visst satsar väl ändå MAI även dom på att ta sig upp i div.3 för att återigen försöka återta "bäst i stan" titeln när det är 100års jubileum med ny konstgräsplan och allt?

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-04-08 17:54:04

Topp fyra är den målsättningen vi diskuterat. Dock är det många bra lag med och vi kan lika gärna sluta åtta som förra året eller vinna.



Får vi bara lite medgång i början tror jag absolut att vi har potential att vara med och kriga bland de 4-5 främsta till hösten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela