vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Mitt i veckan

Publicerad 2012-06-13 11:28:04 i MAI gammal 2012,

En kaffe, en ledig dag, fått sova ut (eller sova ut vetifan). Ja vad mer kan man begära. Dock är ju dessa påståenden inte riktigt dagens sanning men samtidigt känner jag mig mer ledig än vad jag gjort på väldigt länge. Dagens schema ser ut så att det är läsning till min sista tenta, förhoppningsvis kan jag under morgondagen stoltsera med en lärarexamen i Idrott och Historia. Livet kan alltså börja på riktigt nu när man fyllt 27. 

Vet inte om jag tidigare nämnt det lilla projekt jag varit med och dragit igång i MAI under våren, eller projekt är kanske fel ord men jag är ju inte bara involverad i föreningen inom seniorverksamheten. Det har nämligen under ett par onsdagar startats upp en "talang" träning för några yngre förmågor i föreningen, spelare födda 98-01 nämligen, både pojkar och flickor. Ordet talang är en het potatis och det blir ofta diskussioner kring definitionen av begreppet och i vårt fall anser vi att talang är den som har intresse för att träna, alltså inte utifrån någon form av kvalité uppdelning fotbollsmässigt. Jag kan väll säga att det finns många intressanta namn som visar prov på en underbar inställning men även bra fotbollsfötter. Intresset har också varit riktigt stort, mellan 27 och 35 spelare har vi haft på plats och ganska jämnt fördelat mellan killar och tjejer. Dessa är oerhört roliga att arbeta med och det är jag tillsammans med Daniel Friberg som står för träningarna tillsammans med senior spelare från både herr och damleden. Jag tror att det här är en bra satsning för att minska klyftor och få en bättre vi känsla i hela föreningen. Idag 17:30 är det avslut som står på schemat vilket ska bli intressant, det kanske finns någon ny målkung i föreningen.

Sedan är det såklart herrträning och det är väll lite back to basic som får tala. Spelet har hackat så vi får se hur upplägget blir idag men det känns som att vi måste gå tillbaka till grunderna.

Veckans trea:

3: Att Tubbe tog poäng nere i Boxholm, oerhört starkt.

2: Kämpaglöden. Även fast spelet i Mantorps matchen till och från var riktigt dåligt så kämpar alla i 90 minuter vilket är något viktigt att bygga vidare på
1: Segern mot Mantorp så klart. Oerhört viktigt 

Veckan som kommer

Träning onsdag lördag denna vecka och match måndag på "Hagen" i Mantorp. Där kommer jag för övrigt tillbringa hela min helg som ledare på ÖFF:s 14 års läger tillsammans med en massa skönt folk, bland annat Östrias tränare, Kisa dams tränare samt lite annat kul folk. Ska återigen bli lärorikt och upplyftande. Ryktas även om att det kommer dyka upp en hemlig gäst från ÅFF:s organisation.

Måndag är jag själv avstängd, tre gula. Tror dock att det gynnar min rygg som mår fruktansvärt dåligt. Efter friluftsdagen på jobbet igår med 36´000 steg enligt stegräknaren så har det varit mycket smärt under natten. Får se om jag är där, med tanke på hur dåligt jag mådde av att stå på sidan andra halvlek mot Mantorp så är det tveksamt att mina nerver håller för 90 på sidan mot Mantorp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela