vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

En seger som satt långt inne

Publicerad 2012-06-11 17:44:11 i MAI gammal 2012,

2-1 seger mot Mantorp låter kanske inte som något större resultat och det var det inte. Spelmässigt en dålig match där egentligen inget lag var värda att vinna sett till spelet. Vi gör en bra första kvart där vi presterar bland det bättre iår för att sedan i 75 minuter prestera på en nivå som är för låg. Mantorp sticker upp lite här och var och är inte alls ofarliga. Som någon sa efter matchen, spelmässigt var båda lagen värda 0 poäng men vi får tre för att vi kämpar och sliter i 90 minuter. Det är ett steg framåt för vår del.

Dock måste jag ge Mantorp en eloge. Precis som Karle tycker jag att det är riktigt konstigt att Mantorp står på en pinne efter så många matcher. Dom är bra mycket bättre än vad Kristberg och Zeros var förra året. Dock räcker dom inte riktigt till över 90 minuter då vi känns tyngre och stabilare. Men jag säger som jag sa efter Karle det kommer nog inte stå en etta i Mantorps poäng kolumn så länge till.

Målen gjordes av Danne, snyggt framklackad av Bäckis. Bäckis gjorde sedan själv det andra efter att en boll ramlat ned framför fötterna efter en fast situation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela