vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Vad händer?

Publicerad 2012-07-09 13:15:54 i MAI gammal 2012,

Rykten går och mycket händer nu under sommaren. Vilka frågor ska man ställa sig själv och sin omgivning nu inför hösten, vad kommer att avgöra och kommer Karle ta sin första seger är bara några av alla tankar som går runt i min skalle. Våren har varit hektisk många matcher på få spelare och utöver det späckade div.4 schemat har även ett par cupmatcher spökat och i min mening stört seriespelet. Det är också under perioden med många cupmatcher vi presterade sämst under vårsäsongen, just saying. Ska man delta i sådant spel måste kanske truppen var ytterligare lite bredare eller prioriteringen göras tydligare, vilka spelar var? vart vill vi prestera? Titta bara på de engelska lagen med sina truppen, ligacup, fa cup och PL prioriterar man allt lika högt? nej.!

Hur som helst har våren varit okej. Några toppar och några djupa dalar och just detta har varit signifikativt för MAI anno 2012. I våra bästa stunder är vi riktigt bra se 2-0 i halvtid mot Boxholm och riktigt dåliga, se tappet i samma match till 2-3. Det finns inte den jämnhet som t.ex Derby har visat prov på.

Vad händer under sommaren då? Då jag inte har corren och Peps har tagit paus i bloggandet har jag inte hört speciellt mycket. Tyvärr fungerar ju inte Peps blogg där kommentarerna brukar vara intressanta som informant längre då nivån där är vädigt låg. I vårt läger ser det bra ut, ryktena säger att några spelare inte ska spela kvar eller lägga av, jag vet faktiskt inte ritkigt vad som gäller bland dessa så tänker inte sprida något felaktigt. Det som ska ske är iaf att Stefan Forsberg ska bli spelklar till hösten samt att vår j-trupp försvinner i sin nuvarande form. Ett stort antal j-spelare flyttas upp då det varit dåligt med spelare på träning och Bäckis får istället jobba med de kvarvarande samt de lovande 96:orna i föreningen. Intressant lösning som jag tror kan bli bra på sikt. Gäller bara att det ges möjlighet till indiviuell utveckling även inom seniorverksamheten för de som kommit upp.

Träningen drar igång den 19:e och sedan är det full fart fram till den 1 augusti då kisa väntar. Det gäller att vara på tå då och om jag inte räknat fel så ska vi hinna med fem träningar och en jubileums pokal innan det är dags. Detta plus lite löpturer och gymbesök denna vecka och början av nästa bör göra att formen är på gång inför höstupptakten. 

Jag har ju utlovat lite höjdpunkter från Våren och halv inlägget är klart så hoppas kunna publicera antingen senare ikväll eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela