vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

I spåkulan inför hösten

Publicerad 2012-07-11 09:49:29 i MAI gammal 2012,

Enbart åtta dagar kvar tills hösten drar igång, enbart åtta dagar kvar av semestern med andra ord. Även fast vi spelar på en ganska låg nivå så är alltid fotbollen ganska hög prio och semester och umgås med familj får ofta komma längre ned, dock kommer jag själv kanske ta ut några dagar extra och njuta av ledigheten från jobbet nu under höstupptakten och det tror jag många med mig också gör. Men fotboll då, div.4 västra.*

Inför säsongen trodde jag serien skulle ha två tydliga skikt, det har inte riktigt blivit så utan det har mer blivit tre skikt iaf kvalitetsmässigt.

Derby, Boxholm, Kisa, Hjulsbro och oss själva trodde jag på, dessa lag har också lyckats bilda topp fem. Det är också något av dessa lag som kommer vinna serien. Tidigt nämnde jag Boxholm eller Derby som seriesegrare och det står jag fast vid. Boxholm har den starkaste truppen medans Derby har den mest rutinerade. Vad som avgör får vi se. Förhoppningsvis kan vi själv störa lite där uppe. Kisa har överpresterat eller är dom så bra. Tydligt är dom det och har tagit många fina skalper, finns inget som tyder på att de inte ska fortsätta plocka mycket poäng.

Sedan finns ett mittenskikt av lag. Tubbe, Lsw, Boren, Malmslätt och Liu. Rent kvaltitetsmässigt borde även Mantorp vara här och det har de visat under sista två-tre matcherna. Tror Liu faktiskt riskerar att åka ur. Tror att Mantorp kommer fortsätta plocka poäng och Liu är inte starka under hösten vet vi av erfarenhet. Boren har varit nära många topplag och jag tror att det kommer börja droppa in poäng nu. 4-0 segern mot oss imponerar även fast jag själv inte var på plats och såg matchen. 

Sedan Karle. Ja vad ska man säga. Dom är bättre än 1 poäng men ändå hopplöst sist. Ryktas om lite värvningar och ev. något mer in i organisationen men jag tror inte så mycket på dom ryktena. Karle åker ur. Så är de bara och det har så varit ända från start. Tror att Karle kommer ta fler poäng än Zeros och Kristberg förra året iaf. 

Ska jag tippa serien nu så tror jag såhär.

1: Derby
2: Boxholm
3: Kisa
4: MAI
5: Hjulsbro
6: Boren
7: Tubbe
8: LSW
9: Malmslätt
10: Mantorp
11: Liu
12: Karle

Jag hoppas naturligtvis att toppen kommer se lite annorlunda ut. Där kanske lag fyra tar något steg till upp. Vi har som jag tidigare skriviet ett väldigt bra slagläge inför hösten och får vi lite flyt kan de räcka långt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela