vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Välkommen tillbaka Marcus

Publicerad 2012-01-16 16:04:10 i MAI gammal 2012,

Fantastiska nyheter, Macke Nyenger gör comeback i föreningen efter några månaders vila. Ruskigt kul tycker jag, dock så är han inte spelare denna gång utan kommer gå in som resurs under matcherna samt en träning i veckan. Har själv vetat om att fråga legat ute ett tag och tycker den lösning var den absolut bästa i nuläget med tanke på de omständigheterna som blivit i och med Hedlunds intåg i målet.

Det blir nu naturligtvis lite ändringar i rollerna i ledartrojkan och jag hoppas att jag själv, tillsammans med Crille som får större ansvar, Hedlund samt Macke ska kunna ta ett möte och diskutera exakt hur de ska se ut, även fast grunderna så klart redan är bestämda. 

Vi går nu in i sista inomhusveckan, sedan börjar allvaret. Ska bli fantastiskt roligt att finnas med både som spelare och ledare och jag hoppas vi inte bara kan prestera resultatmässigt utan även ha ett riktigt roligt och utvecklande år. Återigen tror jag att lösningen med Macke kan bidra med detta, tanken är nämligen att ha ska ha lite mer fokus på individuell utveckling när han är på plats. Känns som lyx att ha en så stor ledarstab i division 4. 

Sen ska ju inte den viktigaste av oss alla "Isak" glömmas bort. Även han en stor anledning till att jag drar på mig den gula tröjan ytterliggare ett år. 

Södracupen hägrar och jag tänker inte bidra med så mycket tankar kring den. Ska själv inte spela utan kommer finnas med som coach för andra laget. Knäna håller nog inte samt att jag inte har rätt motivation för att spela inomhus. Men vi har ju en titel att försvara, även fast det naturligtvis inte är prio ett för cupen. En kul avslutning på inomhusdelen helt enkelt.

Nu är de dags för uppsatsläsning, så kul kan man ha de om man är student. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela