vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Tränarkurs på gång igen

Publicerad 2012-01-13 17:21:59 i MAI gammal 2012,

Nu är det dags igen, andra bas 2 utbildningen i helgen. Spelförståelse står på schemat och det ska bli väldigt intressant. hoppas kunna ta med mig lite idéer hem till MAI som ska utveckla oss.

Så ingen träning för mig således har jag vunnit inomhusdelen mot Thalén. Riktigt skönt måste jag säga. Jag är nämligen inte tillgänglig för träning varken imorgon eller tisdag så ja, riktigt skönt och det ska jag fira på något trevligt sätt. 4-3 alltså.. är lite besviken.. Hade hoppats på en större seger men jag är nöjd ändå.

Hedlund tyckte också att hans mål senast skulle bli omnämnt. Och ja, det är väll inte allt för ofta målvakter gör mål men ska de hända någonstans är de väll inomhus. Så kul att han är nöjd över det..

Lika nöjd var han inte när jag lurade ned honom på backen i stillastående lobbade in bollen för några träningar sen. Förmodligen det målet som tar mig till forwardsplatsen iår.

Annars har nog Matte J årets stim på träning. När han först på något mirakulöst sätt får in bollen mellan benen på Ahl med ryggen mot densamme på volley samt tre minuter senare snedsparkar fram bollen på en kontring återigen på volley till en fristående lagkompis. Dessa tre saker tycker jag är värda att nämnas lite extra..

Är det någon annan som vill lyfta något från inne träningarna gör gärna det som kommenter eller i gästboken på hemsidan.

För övrigt verkar jag få ett högintressant coach uppdrag inom kort.. Har redan börjat finslipa på taktiken här hemma..

Anledningen att jag inte ska träna på tisdag är att jag återigen ska börja springa på möten.. En gång i tiden var jag kallad mötesmannen, det blev senare fikamannen när alla insåg vad jag gjorde på mötena men åter till det nutida. Mötet gäller sommarkollot MAI ska arrangera. Kan bli riktigt kul. Bara Bäckis gör sitt jobb..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela