vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Så blir det 2012

Publicerad 2012-01-03 15:20:06 i MAI gammal 2012,

Förra inlägget handlade om det som varit. Nu blir de hur jag tror det blir, att tippa har dock aldrig varit min starka sida men ändå kommer jag sia om hur jag tror det kommer sluta när vi summerar division fyra. Helt och hållet mina egna tankar och inte grundade utifrån något vi i laget sagt eller diskuterat

Årets topp fyra division 4 östra

Derby, Boxholm, Kisa och Mjölby AI

Årets assistkung

Trots trasigt knä kommer Frippe stå och dirigera spelet på mitten och gör 13 ass

Årets målkung

Jonas får lämna ifrån sig guldkorken till Daniel Andersson 16 mål

Årets mål

John Thell, en frispark i 82:a hemma mot Tubbe som går rakt upp i krysset från 25 meter.

Årets genombrott

Nils Wiberg som tar en ordinarie plats i backlinjen samt Victor Johansson som under hösten har stor del i att laget knappt tappar en enda poäng under hela hösten.

Årets omskolning

Mathias Thalén som flyttas upp en lagdel och gör succé på mittfältet

Årets allsång

Martin Swensson drar återigen igång allsången på avslutningen, dock inte den ganska osmickrande melodin som var iår riktit mot laget från andra sidan ån utan denna gång är det något som syftar mot uppflyttning till div 3.

Årets Roberto Carlos

Adam får ordning på sina ljumskar och drar en riktig tokskruv från sidlinjen a la Roberto Carlos i Real Madrid tröjan mot Teneriffe
http://www.youtube.com/watch?v=WhVDFEW5348

Årets målgest

Jonas efter att ha avgjort mot Derby hemma. Jonas kommer då erbjuda volter och kullerbyttor ut mot den lyriska publiken på Vifolkavallen.

Årets comeback

Hålls hemlig ett tag till men har en given vinnare. Och det är inte Figge även fast även han gör en comeback efter att ha spenderat hela? höstsäsongen på någon Grekisk Ö.

Årets seger

Tas mot Södra i cupen och gör så att det blir en härlig match mot IFK Norrköping i finalen i Östgötacupen för de gula.

Årets värvning

John Thell gör comeback i den gula tröjan och blir stor succé, efter halva säsongen dyker även broder Thell upp på Vallen i den gula tröjan och hjälper MAI under hösten.

Årets spelare


Eftersom jag kommer göra en ännu bättre säsong nästa år då jag redan är i fysisk toppform så kan jag meddela övriga spelare att det blir svårt att ta titeln från mig. Annars säger jag Nicklas Bäckström som får igång målskyttet och hittar sig själv i den gula tröjan.


Så blir det.. har ni egna idéer skriv gärna ned dessa under kommentarer. Nu hoppas vi att mina gissningar kanske blir till sanning ja en del av dem iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela