vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Ett steg närmare bas diplomet

Publicerad 2012-01-30 18:43:29 i MAI gammal 2012,

Helgen var minst sagt fullspäckad. Teknik bas 2 stod på schemat på utbildningsstegen samt en massa läsning som jag borde hunnit med. Prio 1 blev som vanligt fotbollen och det blev en riktigt bra helg. Vi är ett rätt gött gäng som går bas 2 kurserna i Östergötland för tillfället och vi fem tappra som även bodde kvar hade en fantastisk kväll där bland annat en föredetta damtränare i MAI hade problem med att inhandla ett par badshorts till relaxavdelningen. Så kan det bli när man är på utbildning.

Men lite fotboll han vi med också, när vi inte badade i relaxen. Det jag tar med mig i mest är nog hur proffsiga instruktörerna är och hur jag själv kan utveckla mitt ledarskap genom att vara mer aktiv. Sen även hur man lägger upp övningar, att alltid prata i positionstermer för att få spelarna att begripa vad man faktiskt gör för något samt hur man konkret får med detta ut på plan. 

Sen är de ju rätt kunniga instruktörer i form av Kenta Hellström och Stefan Hellberg. Man lär sig otroligt mycket av dom även fast delar av innehållet kanske inte är nytt.

För övrigt så fick jag lite inside om Karle från den nya tränaren och även bloggkollegan Kristoffer Larsson. Dock har han nog mer ersättning från MVT i sin tränarblogg än vad jag har för den här bloggen. Intressant val tycker jag, men över till Karle så verkar dom ha föryngrat ännu mer. Dock vad jag förstod ska Rickard fortsätta lira parallelt med Östria tränarjobbet vilket jag tror är oerhört viktigt för Karle.

Kommer nog skriva lite mer kring vad jag hör om de olika lagen i framtiden.

Men träning igen ikväll. Skänninge och en massa minus, själv blir jag enbart ledare idag. Lyckades sträcka sätesmuskeln under tränarutbildningen så blir nog vila några dagar. Förhoppningsvis kan jag vara med och tunnla Sternis på onsdag igen. 

Jag fick alltså tillbaka direkt från min kaxighet där jag uttryckte hur pigg jag kände mig förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela