vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Det närmare sig

Publicerad 2012-01-18 16:01:46 i MAI gammal 2012,

Nu är det enbart fem dagar kvar tills den riktiga säsongen startar. Men ser man till övrigas tycke så verkar det vara två dagar kvar till något viktigare. Själv har jag faktiskt aldrig förstått storheten med inomhusspel och cuper. Tycker det är så långt ifrån "riktig" fotboll så har väll egentligen aldrig varit för att spela dessa stora riskcuper. Ja det man kan få ut av spel är ju egentligen bara skador tycker jag. Men alla har vi olika åsikter i frågan och i Mjölby verkar Södra cupen vara rätt stor. 

En anledning att jag inte gillar det är väll hela enkelt att jag är för långsam. 

Men lite tankar inför cupen kan ju vara på sin plats.
  • Macke går in direkt och ska assistera brorsan på bänken i första laget. Räknar med stor succé direkt
  • Själv kommer jag ha Danne "promenaden" Andersson vid min sida tillsammans med spelande ass.coach Glader. Där räknar jag med ännu större succe.
  • Hedlund valde alltså att hans lag inte skulle samlas 07:15 på lördagsmorgonen. 

Hur det kommer gå för något av lagen tänker jag inte ge mig in på att tippa. En av anledningarna är att jag helt enkelt inte vet vilka något av lagen möter mer än att mitt lag har första matchen mot MAIF och sedan ska möta Linghem. Känns tufft och vi har säkert något mer bra lag i cupen.

Att spela fotboll i ett av världens bästa lag och vara den mest lysande stjärnan, eller att bli framröstat som den bästa spelare i världens tuffaste liga i hockey gentemot vad det nu är han med dubbelnamn har lyckats med.? Vad är störst.? Har allt vanligt idrottsfolk slutat bry sig om Jerring priset.?

Kommentarer

Postat av: Hedlund

Publicerad 2012-01-18 17:53:35

Studenter brukar vara morgonpigga!!!

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-01-18 22:44:49

Ja de är vi kända för.. Jag är ju iaf arbetare på deltid.. Tänk på de andra två.. Tror inte Swensson kommer vakna förrän match tre..

Postat av: martin

Publicerad 2012-01-20 00:44:30

Haha, skönt att höra att jag har ditt förtroende Tobbe!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela