vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Då va de igång igen

Publicerad 2012-01-06 12:00:06 i MAI gammal 2012,

Första "riktiga" träningen i tisdags, nu drar de äntligen igång på riktigt och vi har en förhoppningsvis riktigt rolig säsong framför oss. Lite nyheter också som presenterades i tisdags, ja styrelsen samt Hedlund verkar ha varit igång under ledigheten även fast det inte presenterades någon ny spelare direkt men lite förändringar mot hur det såg ut innan julledigheten.
  • Hedlund kommer vara spelande tränare iår. Han kommer behålla huvudansvaret som tränare men även träna som spelare och som målvakt, detta betyder också att föreningen inte i dagsläget hoppas på Oskar som tränat med oss. Oskar är för närvarande i Norge och provspelar med en klubb där och vi får önska honom lycka till med detta.

  • Crille kommer då i den mån Richard står i a-laget vara ansvarig för matchcoachningen. Där kommer även en kille till komma in i ledartrojkan och hjälpa Crille med detta. Får se om namnet släpps imorgon på träningen. Den personen kommer även en gång i veckan finnas med på träning och vara en resurs där.

  • Hedlund kommer ha huvudansvaret för träningarna men nu under uppbyggnadsperioden kommer jag och Crille sköta en relativt stor del av träningsupplägget under två pass i veckan, naturligtvis i diskussion med headcoach. Detta så att Hedlund ska kunna fokusera på sitt eget spelande samt att träna de andra målvakterna. Min roll ser ungefär ut som jag beskrev i tidigare inlägg medans Crille då får en större roll även här. Men Hedlund är även här den som har huvudansvaret för det som sker i verksamheten precis som förra året.

Hur detta påverkar truppen i övrigt vet jag inte än. Men jag återkommer så fort jag har mer information kring vad som gäller.

För övrigt så har Martin Swensson redan börjat skissa på en ny sång som ska sjungas på avslutningen. Har vi riktig tur kanske han får ihop något vacker och kan framföra den på scenen som en form av MAI trubadur. Jag hoppas.

Sen blir väll Thalén grinig om jag inte nämner att han leder med 3-2 i vår interna match

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela