vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Allvaret har startat

Publicerad 2012-01-27 19:01:06 i MAI gammal 2012,

Nu har säsongen startar på riktigt. Fantastiskt skönt måste jag säga, har längtat efter detta även fast våra träningstider känns sådär. En träningsvecka har gått nu eller kanske inte riktigt en hel då vi även tränar imorgon men jag ska återigen iväg på utbildning. Har varit givande hittills och det ger ständigt nya ideér som man vill få in på träningarna. Jag fick även i veckan göra mitt första pass som ledare i a-laget och det kändes bra, hoppas bara spelarna delar min positiva känsla.

Lite andra tankar kring träningsveckan

  • Det känns som att spelarna har köpt upplägget.
  • Det känns som att vi redan nu ligger längre fram än vad vi gjorde till första seriematchen under förra säsongen vilket är oerhört positivt.
  • Stämning är riktigt bra i truppen och vi har varit mycket folk på träningarna
  • Adam hängde inte med när jag gick ned mot 4 minuters tempo när vi i Linköping körde ett 8 km pass i torsdags.
  • Min kropp känns alldeles för bra vilket jag räknar med att få äta upp nästa vecka
Har redan en tunnel på Sternis iår.
Lika första ute träningen i spelet mot Thalén. Två 0-0 matcher mellan våra lag i spelet 6 mot 6

Fem veckor kvar tills matchen mot LSW i Mantorp. Snart börjar det ännu mer på riktigt.!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela