vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Nu är de inte långt kvar

Publicerad 2012-02-19 14:35:11 i MAI gammal 2012,

Sex dagar, bara sex dagar kvar nu. Skänninge IP är de som gäller och match mot byggdens lag. Ja de lät kanske lite gammaldags men hur som haver så ska första matchen spelas nästa lördag mot Skeninge. Ingen aning om stavning eller vad som gäller för klubb respektive ort men skit samma.. Dock så är inte jag själv aktuellt som jag skrivit på twitter, är ute på böljan den blå och inte med Figge utan på en stor båt där det förhoppningsvis finns lite fler alternativ till aktiviteter än att fiska.. 

Veckan har varit bra, återigen. Känner mig lite för optimistisk och vill bara höja allt som vi gör men då känner jag mig patetisk. Allt är så klart inte tipp topp, men det känns som att vi är på rätt väg återigen. 

Ska väll tillägga att sist jag kände så här inför en division fyra säsong åkte vi ur med Malmköping, va typ hundra år sedan. Men jag kan ju säg utan att sticka ut hakan att vi inte kommer vara i närheten av den säsongen med MAI. Tror de kommer bli betydligt bättre.

Måste även säga att flera av de 93:or som kanske inte tog de steg som det förutspåddes att de skulle göra förra året faktiskt tagit igen dessa steg med råge under vintern. Det ser bra mycket mer moget ut iår samt att det är en härlig speed under fötterna på många. Vilka vi äldre kanske inte besitter.

Har även sett riktigt bra ut på vad vi hoppas ska bli vårt nästa nyförvärv. Två träningar med bra insatser vilket är jäkligt kul.

Tror inte jag mött Thalén i veckan så finns väll inget att tillägga där.

Bör även nämna il proffesore som gjorde sin andra träning. Hävdar själv att hans roll är att vara player manager. Vad hans roll nu än är så ser han ut som en proffesor som vandrar runt under träningspasset och ger tips och är allmänt nöjd med livet. Funderar på att maila peps och tvinga honom använda det nya namnet på Macke.

Linköpingstempot i torsdags var sjukt högt. Varken kenyanerna Pålle, Decker eller någon av er andra hade hängt med. Så de gäller att både jag och Adam tar de lite lugnt på veckans träningar så att inte övriga truppen känner sig dåliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela