vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Ingen vidare premiär, men vad säger egentligen detta?

Publicerad 2012-02-26 19:21:22 i MAI gammal 2012,

Inte mycket. Det brukar oftast analyseras hit och dit kring matcher såhär års men alla vet ju att det inte är nu det avgörs. Samtidigt så är det naturligtvis inte bra att förlora även fast de är en träningsmatch. Och personligen tycker jag det låter märkligt att vi tar stryk av Skenninge men va väll lite motivationsproblem vad jag förstod. Att folk var borta är väll heller inte korrekt att ta fram även fast det alltid är en klassisk sak att göra en bortförklaring kring. Men som sagt vad vet jag. Alla tillgängliga i a-truppen var i alla fall uttagna och utlovade minst 45 minuter. Så positivt är ju att dom som hade möjlighet fick komma igång vilket är viktigare än resultatet i alla fall i mina ögon

Decker gjorde en bra match har jag hört från lite olika källor och det förvånar mig inte, tycker kanske han tillsammans med lillkillen som aldrig vinner i fyra mot fyra är de två som visat mest positivt gentemot förra året på träning.

Danne fick också positiva betyg, två assist tydligen som Hedlund missat att fylla i på hemsidan vilket var något oerhört viktigt för Danne själv. Hans bitterhet över den missen var ungefär lika stor som min gällande hans och Martins travrad som jag blev övertalad om att vara med på. Nej men skämt åsido så har även Dannes namn nämnts av fler personer så förmodar väll att det är desas två som ska ha godkänt.

Målen gjordes av Thell, Didde och Bäckis. Och det är ju bra att göra tre mål iaf. Det är fler än vad vi gjorde i de flesta matcher förra året. Sen fyra i baken är väll inte lika bra.

Verkar ha varit lite skitmål också. Ett drömmål av broder Thell samt en straff sen de andra två var vad jag förstod inte direkt några klassmål. Skenninge hade tydligen inte heller så många fler avslut på mål än de som gick i mål så egentligen är det väll inte mycket att göra. Bättre att släppa in sådana mål nu än mot Kisa i premiären

Nästa helg är de LSW som gäller. Själv är jag på tränarkurs hela helgen och missar då tyvärr även den matchen. Är faktistk rätt bitter över att missa dom två inledadande träningsmatcherna, men sånt är livet ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela