vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

31 dagar kvar

Publicerad 2012-02-01 08:56:46 i MAI gammal 2012,

För första gången på otroligt länge har jag lite ledig tid. Ledig tid kanske är att överdriva då tvättmaskinen är igång och jag börjar jobba vid 13:10 men ändå kan jag sätta mig ned och reflektera lite över en kopp kaffe.

Det är nu 31 dagar tills MAI ställs mot LSW på konstgräset i Mantorp. Tyvärr kommer inte jag kunna delta då jag har sista bas tvåan då. Men det är inte långt kvar. Räknade även ut att det är 18 träningar kvar tills dess. Så nu sitter jag här och ritar lite på olika övningar som jag hade tänkt köra för att få en klar progression i träningsupplägget.

Har för övrigt inte sagt något om att MAI 1 var det enda lag som inte förlorade någon match i Södracupen under ordinarie matchtid. 

Tänkte faktiskt skriva ned lite tankar kring den första veckan, vi har ju kommit igång och nu börjar faktiskt upplägget sätta sig. Förhoppningsvis dyker reportern upp och är med någon träning snart också så att hela organisationen runt laget faktiskt blir samlad. 

Upptaktsmöte är på gång också. Tror vi sa nästa onsdag, ska bli intressant och se hur spelarnas spelförståelse och taktiska kunskap rent teoretiskt står sig. 

  • Bra fart hela förra veckan. Både i de offensiva och defensiva övningarna, alla tre tränare har varit väldigt nöjda med det vi sett hittills.
  • Upplägget börjar som sagt sätta sig. Jag och Crille har fått igång ett bra samarbete och har bra diskussioner kring hur vi ska få in de viktigaste momenten.
  • Som jag tidigare sagt så är det nog lyx att ha tre tränare med på träning även fast två av oss även spelar.
  • Jag tror och hoppas att det kommer synas att vi tränar fyra gånger i veckan när vi väl kommer ut och ska spela. Kan vi bara fortsätta ha tempo på träningarna så tror jag absolut att vi kommer få se ett löpstarkt lag.
  • Avslutar med en fråga. Hur många gånger har Jonas varit utomlands sen jag kom till klubben?
Nu över till ritbordet och övningskonstruktion. Ikväll erbjuds en tvådelad övning. Dels en påbyggnad från Crilles måndags övning samt att vi ska få in de fyra grundförutsättningarna i försvarspel i övningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela