vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

LSW väntar i en ny viktig match

Publicerad 2012-08-12 11:30:25 i MAI gammal 2012,

18:00 är det avspark på Vallen. Perfekt för alla som bor i närheten att först avnjuta handbollsfinalen för att sedan avsluta söndagen på Vallen för att heja fram oss. 

Lite rokader i truppen men jag är inte helt hundra på det senaste så jag väljer att inte skriva så mycket om laget. Det jag vet är att Jonas är tillbaka från avstäning och Adam är bortrest, sedan kommer även Thell in i truppen och där förmodar jag att Macke Ny försvinner.

LSW började hösten starkt och slog Kisa med 7-1 för att sedan kryssa mot Malmslätt. I matchen i Motala vann vi med 2-0 efter en ruskigt stabil insats där Thell och Örjan stod för var sitt mål. Förhoppningsvis kan det bli seger även idag och nu när både Danne och Örjan har börjat peta in lite bollar så kan det förhoppningsvis bli ett småtrevligt anfallspel. Förhoppningsvis kan vi få spela vårt spel och äga boll som senast mot Hjulsbro. 

Vid seger så tar vi steget upp på andra platsen. Det kan dock bli tillfälligt fram till tisdag. På tisdag spelas en väldigt intressant match i serien då Kisa tar emot Boxholm. Ett kryss där skulle förstås smaka bra samt att ett pånyttfött Mantorp slår Derby. Då skulle iaf jag ha ett leende på läpparna. Men först är det bara seger som gäller mot LSW

Nu är det dags att fira tjejens födelsedag och ladda inför matchen med tårta


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela