vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Höstens första tre poängare

Publicerad 2012-08-05 21:17:43 i MAI gammal 2012,

4-1 seger mot Hjulsbro efter ledning med 3-0 i halvtid.
Målskyttar: Örjan 2 Didde 1 Danne 1. 

Ruskigt skön seger som grundlades genom två snabba mål första kvarten genom en lobbande Danne och Örjan. Sedan var det mer att hålla positioner och inte släppa till så mycket vilket vi lyckas med. Örjan gör sitt andra med tio kvar av första och det kändes avgjort redan i halvtid.

Hjulsbro försöker flytta fram lite i andra men orkar inte riktigt hela vägen och det känns inte som att ledningen är hotad även fast de får in 3-1 efter lite flipper. 4-1 görs av Didde med tio kvar efter en bananskruv i krysset. Snyggt och välförtjänt.

Överlag tycker jag vi är bättre, stabila och står rätt. Hjulsbro får ha rätt mycket boll stundtals men räcker inte till då de ofta kommer till lägen för inlägg men inte riktigt är där. De skapar två - tre bra lägen på inläggen under matchen men det känns inte speciellt farligt iaf inte på plan. När vi väl vinner boll skapar vi hela tiden och har bud på fler mål.

Känns inte som att jag bör ge mig på en större analys. Jag tycker att vi är bättre över 90 minuter och vinner rättvist. Hjulsbro kommer ta sina poäng i höst men tror inte de kommer hänga på hela vägen in, verkade som att de inte riktigt skött sommarträningen på rätt sätt. 

Mitt baklår höll väll sådär 60 minuter sedan var det mest vilja. Men med tanke på att kapten fick för sig att han hade ont i knät så fick man bita ihop.

Skönt att vara med igen. Kisa torskade borta mot LSW med hela 7-1. Iofs med rätt flyt hade vi också kunna göra sju mot Kisa. Men om detta betyder att LSW är bra så får vi akta oss nästa söndag då de kommer på besök.

Dagens startelva

Ahl
Thalén Fille Tobbe Adam
Didde Martin Foppa Pålle
Danne Örjan

Bäckis
Decker
Axel
Victor
Macke

Foppa gör en riktigt bra debut. I övrigt tycker jag att samtliga i backlinjen står för stabila insatser samt Örjan som gör två mål, de första sen omgång 5.

Är du nöjd med snabbt inlägg Adam?

Kommentarer

Postat av: Capitano

Publicerad 2012-08-05 21:33:40

Mycket nöjd!! Vill bara inflika att jag gick av, av säkerhetsskäl samt att ge vår Gotlännig lite speltid!

Riktigt skön seger, nu fortsätter vi såhär!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela