vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Timmar kvar

Publicerad 2012-04-22 11:00:41 i MAI gammal 2012,

Omgång 1 division 4 västra Östergötland tjuvstartade i fredags med Karle - Tubbe, men det är egentligen inte förrän idag serien drar igång på allvar. Dock har Tubbe fått fira helg med serieledning efter en väntad 4-1 seger borta på Ryds konstgräs. I och med det resultatet fick vi väll det alla trott bekräftat, Karle kommer inte vinna serien iaf.

Men nu över till det som är lite mer väsentligt för oss med intresse i ett lite gulare lag. Första matchen som gäller något under MAI:s hundrade år. Räknar inte in FC Riverside här. Det är nu Kisa som står för motståndet, enligt de flesta kan nog matchen idag sluta hur som helst och enligt nordicbet så ger en seger 2.25 oavsett om det är vi eller Kisa som står som slutsegrare. Drömodds på oss tyckte jag men har som princip att inte lira på mina egna matcher.

Sju timmar kvar, det går nu alltså inte längre att skriva timantalet med siffror utan vi är nere på de sista timmarna innan matchen, den första matchen för MAI herrar A på det nya konstgräset. Kan inte annat säga än att jag iaf är ganska spänd men ser med tillförsiktigt fram emot att få lira mot Kisa. Kan för min egen del även hävda att jag inte varit i så gott slag sedan jag var 17-18 vilket jag förmodligen får äta upp. Men det är viktigt att gå in i matchen med självförtroende.

Övriga matcher idag då
BK Derby - Boren
LSW - Malmslätt
LIU - Mantorp
Boxholm - Hjulsbro

Tror nog Boxholm är taggade i och med Hjulsbros sånginitiativ.

Tippar gör jag inte, även fast jag iaf har mina tankar kring matcherna.

Men det viktigaste kommer idag vara MAI - Kisa. Från Januari har vi tränat ca 50 träningar, spelat ca 10 träningsmatcher och nu är allt det glömt, nu är det bara full fart och tre poäng som gäller..
Väl mött på Vifolkavallen 18:00 idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela