vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Pastabuffé, tupplur, svärmorsbesök och storstädning

Publicerad 2012-04-28 18:54:03 i Allmänt,

Efter att ha läst en del fysiologi och grundläggande kost så har jag försökt hitta en bra väg att gå sådär dagen innan match. Det finns även en viss poäng enligt den idrottspsykologin jag också lyckats ta divers hp inom att sysselsätta sig med annat för att hitta rätt anspänning inför en match. Idag har jag tagit detta ett steg vidare, min uppladdning inför imorgon och matchen mot Hjulsbro känns faktiskt riktigt bra. Förmodligen kommer morgondagen lyckas förstöra detta då matchtiden inte är fulländad och jag har besök hemifrån men hur som helst kommer jag 16:00 vara laddad och motiverad för att ta tre poäng mot Hjulsbro.

Pasta är bland den bästa dagen innan match maten, kolhydrater i mängder och tillsammans med den kyckling/curry såsen jag åt så känner jag att en sallad inför matchen imorgon kommer kunna göra susen.

Sömn är viktigt och vid dålig sömn minskar chanserna för en bra prestation, jag har sovit otroligt bra och tuppluren gör förhoppningsvis att prestationen kommer vara ännu bättre..

Socialt trivsam miljö är också oerhört viktigt för att ha en positiv syn på det som är inför matchen.

Sysselsättning för att minska anspänning är ett bra knep, då jag var nervös inför Kisa (första gången sen jag va 17 typ). Hoppas jag kunna undvika detta imorgon.

Men nu lite fotboll då.

Hjulsbro förlorade sin fösrta match mot Boxholm med 6-1. Känns som lite i överkant samt betyder det att Boxholm är grymt bra då Hjulsbro precis som Kisa är tippade högre upp än oss. Tilläggas bör att ett av målen kom via Boxholms vänsterkant när Hjulsbros högerback låg skadad. Känns sådär. Sedan lyckades Boxholm under ett par minuter i andra göra tre mål och avgöra. Så det är säkerligen ett revanchssuget Hjulsbro som kommer till start på Skogsvallen imorgon förmiddag. Skogsvallen som öppnades för träning och spel i fredags. 

Henrik Norrman i målet och Robin Mattsson längst fram är dom namnet jag känner till, dock har de fått in lite nytt, bland annat Carl Nystrand som gjorde massa mål i div.5 förra året i Wreta Kloster tror jag. Så det blir nog en tuff batalj. Förra året vann vi borta med 1-0 efter mål av Jocke Engstrand, för övrigt min första match som mittback och den första matchen i våran sex matcher långa hålla nollan sekvens av säsong. Hjulsbro har precis som Kisa varit lite upp och ned i träningsmatcherna, vilket de flesta lagen utöver Boxholm och Derby har varit i serien.

Hjulsbros tränare Johan Pettersson (han eller sportchefen osäker på vem) uttalade sig för Hjulsbros del i Corren och han var den som nämnde Mjölby AI som ett lag som kunde vara med i toppen. En dark horse i sammanhanget, så Hjulsbro kommer nog vara riktigt taggade för att ta poäng mot ett av lagen de tror kommer göra en bra säsong. 

Vår egen del då

Thálen är inte med, Friberg skadad samt Anton Andersson sjuk. Annars är det fullt manskap med och efter cup matchen i veckan känns självförtroendet bra och vi ser fram emot att spela på riktigt gräs. Träningen igår på c-plan var kanske inte den bästa men vi har endå hunnit med två pass på riktigt gräs vilket vi tror är rätt väg att gå nu när vi har konstgräs på vallen. Gäller att inte slarva bort en massa bortapoäng om man ska vara med.

Vet inte om Hedlund lägger ut truppen på hemsidan. Men de som är med är iaf

Hedlund
Didde Svensson
John Thell
Martin Swenson
Adam Andersson
Örjan Birgersson
Daniel Andersson
Eric Pålsson
Mathias Decker
Fille Johansson
Jonas Johansson
Martin Johansson
Victor Johansson
Nicklas Bäckström
och jag själv då till slut.

Matchstart 16:00 på Skogsvallen, Hjulsbro Linköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela