vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Omöjligt att tippa

Publicerad 2012-04-12 15:02:06 i MAI gammal 2012,

Tänkte faktiskt att jag skulle slänga upp lite egna tankar kring det som komma skall under 4-5 månader. Dock inser jag efter ca 30 minuters surfande att det är totalt omöjligt att på något sätt tippa division 4 västra 2012. Det enda jag kan delge som tips är att det kommer bli en otroligt jämn serie och jag tror inte att det enbart kommer handla om två lag som det gjorde de sista 2-3 omgångarna förra året. Precis samma sak tror jag kommer hända där nere, inget lag är i närheten så dåligt som Zeros och Kristberg var 2011 och det är alltså fler lag som jag tror kommer riskera att åka ut iår. Det kommer hur som helst inte var avgjort innan sommaren vilka som kommer åka. 

Men på något sätt måste jag försöka få ihop ett litet tips, eller ja iaf de tankar jag har kring serien och lagen.

Jag håller iaf fast vid att jag tror mest på Boxholm och Derby, båda lagen började storstilat de första 3-4 träningsmatcherna men resultaten har mattats nu på slutet. Dock kan likväl Hjulsbro som LSW vara det laget som står högst upp när säsongen ska avslutas. 

Utöver dessa så har vi vår premiärmotståndare som slutade tvåa förra året och missade uppflyttning via kval på målskillnad om jag inte missminner mig, Kisa är förmodligen också ett lag som kommer kriga där upp. Vi får inte heller glömma det andra f.d div 3 laget från Motala, nämligen Boren. Boren som slog Boxholm med 3-1 för bara någon vecka sedan. 

Vi är alltså redan uppe på sex lag som jag på förhand tror ganska starkt på. Utöver dessa så tror jag LIU är starkast, jag tror dock att LIU precis som förra året kommer tappa onödiga poäng när dom spelar på fel tider för studenterna då fotbollen kanske inte prioriteras högst upp av killarna där. Det var som vi sa förra året viktigt att möta LIU vid rätt tidpunkt.

Mantorp och Tubbe har jag heller inte nämnt men det är två lag som inte gjort någon kanon förssäsong men för det tror jag inte att de inte kommer ta sina poäng. Båda lagen tror jag är en bra skrällvarning på hemmaplan mot de lagen jag tidigare nämnt och i derbyna mot oss kommer vi naturligtvis få det oerhört tufft. Det är bara att kika tillbaka till premiärmatchen förra året i Skänninge där Tubbe lyckades peta in en kontring och vinna med 1-0. Dock är ju inte Sandström kvar vilket förmodligen kommer gynna oss i våra möten, även att bröderna Thell har försvunnit tror jag är tunga tapp för Tubbe och vi i MAI är ju glada över att Jon valt spel i den gula tröjan.

Två Linköpingslag är kvar. Malmslätt som var starka förra året samt Karle. Att tippa dessa två tycker jag är svårt då jag har alldeles för dålig koll på lagen, dock tror jag att Malmslätt är det något starkare laget av dessa två och jag blir inte alls förvånad om Malmslätt kommer hamna högre upp än några av de lagen jag nämnt tidigare. Det enda laget som på förhand känns lite svagare är Karle. Det enda jag har att gå på där är de skrala resultaten mot ganska dåligt motstånd som Karle gjort under försäsongen samt att de faktiskt slutade sämst av de lagen som hade i division 4 att göra förra året, enbart Zeros och Kristberg var alltså sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela