vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Avancemang i cupen

Publicerad 2012-04-26 20:44:13 i MAI gammal 2012,

Såg att Hedlund skrivit att det skulle komma ett utförligt referat kring matchen men jag vet inte riktigt om det är sanningen. Men lite kort kan jag försöka beskriva onsdagens händelser på Vifolkavallen.

7-6 efter straffar och 1-1 efter full tid var alltså resultatet, målet av Pålle som drog iväg något som både kan liknas till ett Cristiano Ronaldo skott men även en Bullens bananskruv för oss som läste Buster. Hur som helst så letade sig bollen in i bortre hörnet efter ett skott från hörnet där straffområdeslinjen vänder innåt. Den märkligaste bollbana jag sett någonsin tror jag men mål blev det.

Derby kvitterar efter ett längre inspel i box som vi förlorar kampen på och då dimper bollen ned framför Haglund som enkelt rullar dit 1-1, vi borde kunna vara lite tightare i egen box även fast vi förlorar första duellen. Haglund var iaf nöjd efteråt då han även gjorde mål i serien och hävdade att hans målform på Vifolkavallen kommer hålla i sig även denna säsong. De ska vi nog bli fler om kan jag säga.

Matchen annars då, ja inte mycket att skriva hem om. Vi börjar dåligt men tar över i stort sett allt från minut 10-35 för att sedan återigen bli långa och tillåta derby hitta upp på forward. Andra halvlek känns mest som en väntan från båda lagen på straffar. Någon ströchans åt båda hållen men inget riktigt farligt mer än det mål Didde faktiskt gör. Offisde eller inte kan man inte se från min vinkel men det såg onekligen märkligt ut. 

Tycker personligen att 1-1 nog speglar matchen. Två lag som är bra men inte riktigt har den riktiga gnistan för att avgöra. Flera av spelarna i båda lagen sa även efter att det kändes som mer av en träningsmatch än tävlingsmatch och det syntes tycker jag.

Men för vår del är vi nöjda, avancemang och även ett X mot ett av de tippade topplagen i serien. Bra att lite andra spelare fick chansen nu när vi vilade samt saknade några namn för skador. Även kul att se de unga ta för sig, både Hubbe Sternelöv samt Victor Johansson stod för positiva inhopp.

I övrigt tycker jag att Adam dominerar planen i andra halvlek, såg inte alls lika stark ut i första. I övrigt gör alla en bra insats känns som en väldigt homogen laginsats där alla gör det dom ska. 

Det som även bör nämnas är att Fille fjantar bort en straff med vänster utsida och vad Adam försökte med på sin straff är även det en gåta. Dock skönt att de "yngre" kliver fram och dunkar dit sina straffar.

Nästa omgång är det MAIF eller Krokek som står på andra sidan. Matchen mellan dessa spelas den 8 Maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela