vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Anspänningen börjar stiga *uppdaterad

Publicerad 2012-04-21 10:47:31 i MAI gammal 2012,

Nu är det enbart 31 timmar kvar tills årets kickoff. Första avsparken för säsongen 2012 som kan bli en väldigt intressant säsong för många. Det finns många frågor, både frågor som förhoppningsvis kommer besvarar åt de positivare hållet, frågor som kommer ge svar som gör oss ännu bättre. 

Inför Kisa så är alla spelare tillgängliga. Det är ett nylagt konstgräs. Det har varit en bra försäsong där vi har höjt träningsnärvaron markant mot 2011. Tempot har varit riktigt bra sista veckorna och nu är det dags, personligen har jag en väldigt positiv känsla inför premiären och säsongen i stort.

Till en början måste jag säga att vi har ett perfekt utgångsläge. När man kikar i Corren samt Peps blogg så är det tydligt att vi inte är favoriter, Peps tippar oss ändå ganska högt upp men det gjorde han förra året också och det slutade ju inte så bra. Men där ska vi iår ge honom rätt, tillsammans med Hjulsbros tränare är han den enda som nämner oss där uppe. 

Sen såg jag för övrigt att hans tips egentligen var identistiskt med det tips jag publicerade. Vi är alltså överens där också.

Boxholm vinner serien iår
Derby kommer komma tvåa. 

Det sa jag redan i Januari. Dock ska vi naturligtvis göra allt för att så inte ska bli fallet och jag är nog gladast av alla om dessa två lag inte har plats 1 och 2 när säsongen är slut utan att det kanske är ett lag med lite gulare tröjor som står där uppe.

Men lite Kisa då.

Har tappat 10 spelare och inte någon ny spelare in tydligen. Dock så verkar det som att de fått igång lite folk från förra året. Jag tror Kisa blir bra iår med. Jag tror kanske lite mer på dom än vad Peps gör men samtidigt tror jag inte att det är Kisa som kommer få fira seriesegern vilket många tränare verkade tippa i corren. Hur som helst tror jag att vi har en bra chans på söndag och vi ska naturligtvis ge allt för en seger.

Premiärer är alltid premiärer men det är oerhört viktigt att vara med från början och tre poäng på söndag hade varit ett bra kvitto på att vi är där vi vill vara.



*Lite mer om Kisa då. Nio spelare som deltog i matchen i höstas är med i matchtruppen imorgon (Kisa vann med 3-0 på Vallen). Av de som kommer in är det både rutinerade killar samt 4 juniorer. Man kan kanske säga att det är ett litet generationsskifte i Kisa. Dock är det inte något dåligt lag som kommer till Mjölby på Söndag. Spelare som stannat är t.ex Simon Scott i målet, Fritiof Djerf (ev skadad) samt Emil Blixt. Samtliga spelare som håller väldigt hög div.4 klass. 

Klubben har också ny tränare i form av Fredrik Alexandersson. Där har jag absolut ingen aning om någonting men en sak som är klar är att Bexell som tränade Kisa förra året nu är i Vimmerby vilket borde betyda att han var riktigt duktig. 

Lite träningsmatcher samt omgång 1 i ÖC

Linghem - Kisa 0-1
Kisa - Aneby 1-2
IFK Örebor - Kisa 0-1
Gullringen - Kisa 2-0
Slätmon - Kisa 2-1 ÖC

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela