vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Vi lever verkligen i skilda världar

Publicerad 2011-10-11 19:21:21 i Allmänt,

Precis hemkommen från besök i K-holm på den framtida VFU-skolan. Kan verkligen säga att vi i dagens skola lever i skilda världar. Tycker det är ganska konstigt att en skola som ska vara jämställd och lika för alla kan vara så olik. På ena skolan så har alla elever nya mac datorer och det finns lärplattformar och i stort sett alla kommuniktion sker via den nätburna plattformen.

På den andra skolan har inte eleverna ens en skolmail. Är det inte fantastiskt. Och nu går man från den arbetsplats och den skola man arbetar på till en helt ny värld. Vill bara be dom "ge mig jobb". Vilka förutsättningar.

Snart dags för fotboll, har inte hunnit uppdatera mig så mycket men vad jag förstår spelar Hamrén den väntade elvan, kanske inte med Elm som ytter men iaf samma grund som de flesta trodde.


Min elva hade varit

Isak

Lustig Mellberg Olsson Olsson

Elm Svensson

Seb Toivonen Hysen

Elmander



Chippen riktigt petad men jag hade som sagt gärna sett Elm centralt istället för Sveriges långsammaste fotbollsspelare. Sen är de dags att spela Jonas Olsson från start. Sveriges just nu bästa mittback.
Men Hamrén vet förhoppningsvis vad han gör.

Imorgon ett arbetspass, vik för vår unga tant och sedan blir de gymmet för att efter det ta tag i PODB och lite uppgifter. Fullspäckad dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela