vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Veckans lista

Publicerad 2011-10-16 16:00:28 i

Ja jag har ju tänkt leverera en lista med diverse idrottsinriktade utgångspunkter varje söndag. Men innan detta så tycker jag att alla fotbollsintresserade med något intresse av agent världen ska se 08-fotboll med Patrik Mörk. Tror det var det bästa avsnittet hittills. http://www.svenskafans.com/fantv/program/122.aspx

 

Men nu så, vilka är dom fem bästa spelarna jag mött. Tänkte först utgå från hur bra dom blivit och då lär väll straffskytten från förra landskampen (Sebastian Larsson) leda den listan ganska rejält, sedan har vi diverse andra spelare man lirat mot Peter Wibrån (i Räppe), Mats Haglund (nu i derby) Simon Helg (då i Skogstorp), Micke Danielsson (när han avslutade sin karriär i IFK) och ett par spelare med rutin från superettan i södertälje lagen. Men jag kommer utgå från det dom presterade där och då i de matcher jag mött dom i, och det är iaf några stycken som tar steget ut från allmänheten måste jag säga.

 

5. Marcus Mårtensson.

Spelar nu i Falkenberg tog jag precis reda på. Men som jag skrev i förra inlägget så var han ganska outstandig i elitfyran förra året för IFK Berga. Det va liksom ingen idé att försöka ens, han var för bra. Snabb stark och grym på huvet. Tror han gjorde fyra mål mot oss i 6-0 förslusten i premiären.

 

4. Magnus Helin

Mjölby Södras målvakt. Aldrig har en spelare betytt så mycket för ett lag jag mött. Alla pratar iår om Modou i Södra men tror inte han var Södras viktigaste spelare under året. Enligt mig var det Helin laget lutade sig tillbaka mot och den i övrigt ganska mediokra truppen fick den trygghet som behövdes för att bli det laget som tog sig upp i trean.

 

3. Mauricio Funes

Minns den dagen när vi va i Nyköping och skulle kämpa för nytt kontrakt i division fyra. Startade ruskigt bra och gjorde 1-0 efter bara några minuter. Sedan steg mr Funes in och avgjorde. Vad han än gjorde under den matchen så gick det hem och har för mig att han gjorde två och spelade fram krille karlsson till det tredje från sin forwardsplats. I Bussen hem var det dödgrävarstämning och nedflyttning till femman var klar. Tror han är i Vagnhärad nu, trodde han skulle gå betydligt längre än så.

 

2. Bilidar Gallo

Samma år faktiskt. Det året Funes sparkade ur oss ur fyran så var det en annan herre som förstörde dubbelmötet vid sommaren. Tror han gick från Syrianska till Nykvarn och hade varit skadad hela våren. Kom in på Malmahed då vi ahde ledning med 2-1 och gjorde två på tio minuter. samma visa borta. Vi hade 3-2 och han kom in och vända matchen totalt. Borta matchen bör även nämnas då Mähla fick Gallo att bli tyst, bör inte nämnas här vad han sa. Men Gallo va en jävla snackpåse också och jag tror han har varit på varje morsa i hela fotbollslänet.

 

1. Robert Hillstedt

Har sökt efter honom och sett att han gjort matcher i superettan iaf. Andra klubbar är Sleipner, Huddinge och Enhörna då. Under alla år jag lirade ungdomsfotboll så var han bäst, på de få uttagningar jag fick vara med till sörmlandslaget var han bäst, var för övrigt just nämde Hillstedt och Bissen (Sebastian Larsson) som petade mig. Trodde han skulle nå längst av alla 85:or jag mött faktiskt. Den mest imponerande insatsen var i Gnesta cupen inomhus. Han spelade nonstop i alla matcher och var totalt överlägsen. Synd att det inte gick bättre för honom.

Har säkert missat någon. Men efter långa fundereringar ser det nog ut såhär. Trots en obefintlig karriär i division fyra träsket har man lirat mot lite skönt folk under åren.

Nästa vecka kommer listan bestå av vilka fem jag tyckt det varit roligast att träna med. Finns alltid någon i alla föreningar som är extra krydda att möta på träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela