vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Ny lista

Publicerad 2011-10-23 18:59:05 i

Dags att krita ned en nya toppfem lista och det fortsätter i fotbollensvärld. Ja den lokala världen, har tänkte igenom alla de spelare man genom åren tränat med ett par gånger i veckan, vissa har det varit grymt kul att träna med och vissa mindre kul. Men det är samma här, några stycken sticker ut av några få anledningen och har gjort det lite roligare att träna.

5. Johan Söderberg
Ett riktigt svin kan man sammanfatta honom med. Var inte bara en gång man fick en knack på axel innan träningen och han sa att idag tar vi den junioren. Fruktansvärt skön kille men på planen kunde allt hända, när han kom in i klubben så var jag lite mer rutinerad, eller ja jag hade några a-lagssäsongen bakom mig och var väll rätt tuff som spelare, eller jag var ett riktigt svin på planen och på träning. Kompisuppfostran åt alla håll, var man dum fick man veta det och var någon annan dum så fick den veta det. Det var det Söderberg stod för på träning, och en jävla inställning. Det återkommer på fler längre ned. Inställningen är otroligt viktig.

4. Mattias Thalén
Den lilla terriern i Mjölby. Junioren som aldrig vunnit på fyra mot fyra. Förmodligen en av de få sakerna som fortfarande kan motivera mig på träning är att slå juniorer, under handbollsåren i Växjö var det roligaste under träningarna unga mot gamla, tror aldrig jag förlorat i en sådan match. Samma sak inom fotbollen, Hedlund har en förkärlek att lira unga mot gamla och de är alltid lika kul att slå Thalén. Att efter varje fyra mot fyra se honom och hans lag hämta bollar och plocka koner är något som ger mig drivkraft och är kul. Ja ibland är en sådan enkel sak något som gör träningarna kul


3. Andreas "Eaz" Eriksson
När jag tog steget upp i a-laget var Eaz av dom personerna det fanns en liten idolstatus kring. Hade gjort ett par år i a-laget och var en av de bästa i klubben. När jag sedan lyckades få någon form av hatstämpel mot mig från honom på träning blev det ännu roligare. Minns en nacksving i Hyddan någon gång runt 2000 och ett par till sena attacker. Den skolningen är viktig, jag lärde mig mycket och framförallt att hålla mig undan i rätt lägen. Men en grym fotbollspelare och en kille som alltid smällde på, iaf på mig. Grymt kul att träna med en sådan.

2. Simon Andersson
Detta är väll kanske av en liten annan anledning. Förmodligen den spelaren jag lirat med som jag är mest samspelt med. Alltid duktig och alltid lätt att hitta bra spel med. Vet att en tränare en gång sa att det roligaste han hade under hela vintern var att para ihop oss i samma lag inomhus för då fick han se bra fotboll och grymt samspel. Och detta i lägerhyddan.

1. Mackan Larsson
Den bästa säsongen lirade vi mittbackar ihop. När det var träning hade Hagen någon förkärlek till att vi skulle möta varandra. Innehavspel med man man spel var hans favorit. Den utmaning det gav att träna med mackan och punkta, vara punktad av Mackan var otrolig. Att man överlevde är kanske en gåta men det var grymt roligt och återigen en spelare som alltid gav allt, ja i det här fallet mer än allt. När det gäller inställning finns det nog ingen jag kan lära mig mer av än Mackan.

Nästa vecka kommer listan innehålla de fem sakerna jag saknar mest från handbollen i Växjö. Kommer bli allt från fackliga möten till konstiga namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela