vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Min fotbolls topp fem

Publicerad 2011-10-10 19:50:19 i

Satt igår och funderade på när det egentligen var roligast att kicka boll. Ja från att man egentligen hade ett eget tänkande för det var förmodligen roligast när man var sju-åtta år och bara tyckte allt va kul och framförallt att göra mål, eller att få fika i pauserna. Men därifrån fram till den fotboll man idag bedriver är steget ganska stort men från seriedebuten som 16 åring mot Skogstorp hemma 2001 (torsk 1-5) fram till nu är det några säsonger som sticker ut extra.

5: (2002) Året jag gjorde debut åkte vi ur, spelade inte så mycket men hann med några inhopp och fick bland annat stå en kvart i målet redan andra matchen på div.4 nivå. Men året efter i femman då jag på riktigt tog plats kommer in här. Det var ingen höjdare spelmässigt varken med senior eller juniorlaget. Men jag fick ordentligt med speltid och gjorde bland annat årets mål på Malmahed mot Valla. Tror vi slutade typ fyra-femma och det var för övrigt den nu avgående MIF tränaren Jens som va tränare för oss. 

4: (2010) Förra året faktiskt. Hovmantorp i div.4 eller elitfyran som det heter i Småland och egentligen inte några riktiga framsteg som spelare eller någonting alls. Men första året jag varit med i ett lag som hängt kvar i fyran. Ett jävla gött gäng och inga krav på oss som spelade varken med träning eller resultat utan allt gick såpass bra att det bara var att gilla läget. Var skönt att få ett år utan krav och bara lattja egentligen. Fick även göra några div.4 starter som forward vilket det bara är en tränare som haft förstånd att låta mig göra. 

3: (2003) Eklöf tog över a-laget och det var raka vägen upp i fyran som gällde. Vilket vi också lyckades med. Det man minns mest är uppflyttningsfesten på Kina ala Casa med den kanske mest generösa bartendern någonsin. Riktigt bra år, spelade nog i den kanske bästa backlinje jag gjort, det tråkiga var att jag va ytterback och det var något jag va bitter för hela året. Gjorde iofs några starter på centrala mittfältet men fick aldrig chansen fullt ut. Har för mig att vi slutade tvåa i serien efter IFK Nyköping, dock slog vi dom två gånger under säsongen.

2: (2011) Hade året som varit som trea från början men efter lite tankar så tar faktiskt året i MAI andra platsen. Dock mycket upp och ned. Fick chansen på mitten till en början men blev tidigt nedflyttad som ytterback vilket jag spyr på. Har aldrig känt att jag gjort så lite nytta för mitt lag som jag kände stumtals under våren. Men så fort jag fick kliva in där jag känner mig hemma så spelade jag nästan min livs fotboll. Nej kanske lite överdrivet men det är nog första gången sen innan operationen November 05 jag känt mig i form igen. Och detta har gjort att jag haft grymt kul både på och utanför planen under året.

1: (2005) Inte mycket att diskutera. Efter att ha åkt ut ur fyran igen så startade vi om i femman. Hagen va tränare och den säsongen vi gjorde 05 tror jag inte jag kommer få uppleva igen. Trots ett knä som hoppade ur led oftare än vad vi släppte in mål så gick allt fantastiskt. Fick väll två pris som årets spelare och vi hade ett grymt go och flow i laget. Fyra mål bakåt och ingen tappad poäng på hela säsongen på Malmahed. Dessutom avgörandet mot Björkvik borta när vi gjorde 3-0 på tio minuter. Helt fantastiskt. Var även tränare för P-16 laget och gjorde bra resultat där,  ja allt flöt på som det skulle.

Förhoppningsvis kommer 2012 med på listan. Oavsett om det betyder avancemang till div.3 eller div.2 eller bara ett jävla kul år med en bra sammanhållning och kul utanför planen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela