vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Lite nytt kring fotbollen

Publicerad 2011-10-26 12:15:05 i Fotboll,

Har varit fullt upp nu ett tag. Fy satan vad jag har saker att göra men det är väll bara hoppas att det i slutändan kommer vara gynsamt. Praktik, möten, jobb och skola ja allt samtidigt. Plus att jag nu sitter och försöker skriva c-uppsatsen eller iaf börja med den. Fattar inte hur detta ska gå ihop sig men de är väll bara att gilla läget. Lär ju bli en del uppsatsskrivande på praktiken. Men uppsatsen känns rolig och ett intressant ämne. Kan bjuda på frågeställningarna iaf.

Historisk frågeställning

Hur påverkades det svenska idrottssamhället av övriga Sveriges förändringar under 1900-talet?

Didaktiskt frågeställning

Hur kan man på integrera idrottshistoria i den vanliga historiaundervisningen i ett NIU program?

Men nog om den. Ska nog förhoppningsvis kunna få ihop de bra tillslut. Kommer kanske lite textstycken från den längre fram om det finns intresse.

Men de är nog kanske inte det viktigaste. Har rört lite på sig under de senaste dagarna. Har varit på möte med både Derby och MAI samt att jag tackat nej till Östria. Börjar med lite tankar kring Östria

Då jag kommer ha åtta veckors praktik uppdelat fyra höst och fyra vår så känns det fel att gå till en satsande division tre klubb. Hur kul det än hade varit och hur sugen jag än är fungerar det inte med min nuvarande situation med jobb, skola och liv. Får se, kanske är aktuellt igen när jag har en annan livssituationen.

Kvar är då MAI och Derby. Båda lockar faktiskt, betydligt mer än förra året då MAI var klar ett hela vägen. Får se lite hur trupperna ser ut om någon vecka samt hur lite annat utvecklar sig. Men just nu ligger klubbarna rätt lika faktiskt. Kan också vara viktigt att veta vilka serier respektive lag kommer lira i. 

Nu tillbaka till uppsatsen, plus att jag väntar på att allt jag gjort sista tre veckorna ska bli rättade så jag kan andas ut. Ja jag hoppas iaf på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela