vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Listan för denna vecka

Publicerad 2011-10-30 12:03:30 i

Efter en helg i fotbollenstecken så tänkte jag bli lite nostalgisk här. Tänka mig tillbaka till några fantastiska år i Växjö, nåra år som inte innehöll knappt någon fotboll alls. Egentligen två års uppehåll från fotbollen då satsningen istället låg på handbollen. Ganska fantastiskt såhär i efterhand att en fotbollsnörd som jag inte hade något alls med någon fotboll att göra under två hela säsonger. Ja mer än div.6 spel utan att träna. Men det är skit samma nu, finns ett par saker jag tycker varit extra kul och en krydda i handbollen under de åren jag spelade i HF

5. Vinslöv borta mitt första år i HF. På den tiden allt inte va 110% seriöst som det blev till andra året. Till att börja med så kan jag ju för er som aldrig varit i Vinslöv, se filmen plötsligt i Vinslöv och titta på dom människorna. Så fast värre är det att komma dit. Men just den matchen är lite speciell. Inte för att Altberg fick spela på nio före mig eller för att årets golle 2008 satte fyra skott i krysset sista tre minutrarna och avgjorde utan för den fantastiska hemresan. Vi hade bunkrat upp med vin, kex och ost i minibussen. Längst bak i bussen satt jag och Holma och hade kanske den trevligaste hemresan från Vinslöv någonsin. En mysig picknick på väg hem från Vinslöv, den resan var omtalad ett par år efteråt och lockar fortfarande skratt.

4. Pelle Söderqvist hade jag som tränare alla mina år. Funderade på vad han gjorde under dom åren och det finns en speciell grej jag tyckte va sjuk kul som hände ett par gånger per säsong. När domaren Peter Karlsson tog fel beslut vilket vara ganska vanligt och Pelle stod vid sidlinjen kom alltid samma kommentar till Peter Karlsson kollega. Med hundvalps ögon och armarna rakt ut kom kommentar "men Berka". Alla som haft Pelle och sett detta vet jag uppskattar just detta minspel.

3. Under alla åre hade vi en kille som sällan var på plats. Det var jobb och annat som hela tiden tog tid. Enligt sig själv jobbade han på Visma och åkte runt och var säljare. Men hans riktiga jobb för förhandlare åt ett speciellt fack. Varje match och träning Damberg va på plats tror jag ägnades åt att diskutera hur förhandlaring gick eller inte gick och hur de skulle utvecklas. Sjukt roligt varje gång ämnet kom upp.

2. Mycket Vinslövs koppling. Jag vet inte varför men ja det var speciellt med dom. Men den här punkten tillägnas Glantz. Att under genomgångar kunna tappa fokus så totalt kring det vi pratar om och istället kunna smifnittra åt ett namn i två tre minuter. Det är stort. Framförallt framkom detta när hjälten Per Muhr diskuterades under en genomgång år ett. Tror inte Pelle fick fram något mer än hans namn på grund av ett gäng fnittriga handbollsspelare med Glantz i spetsen som tyckte att hans namn för skit kul.

1. HF Bloggen måste ju ligga först här. Under nästan två säsonger så drev vi bloggen fullt ut och la ned åtskilligga timmar på det. Men bra blev det och den positiva feedback man fick runt om handbolls sverige var riktigt bra och stark. Dock så blev det ju ett slut för den både på grund av föreningen och att vi som drev den inte orkade riktigt fullt ut. Men vem minns inte studio HF när Andreas raljerade över Lågans oduglighet (de vann serien) eller när Lasse Sahlin blev bittrare och bittrare på allt för varje program. Och Jockes irriterade min när vi pratat alldelles för länge. Sjukt kul va det, men också sjukt mycket tid som fick läggas ned på det. Tur att man bara pluggade då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela