vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Inlurad i wordfeud familjen

Publicerad 2011-10-18 11:42:16 i Allmänt,

En av de mest irriterande flugorna på länge är de här wordfeud bomben som dykt upp. Vart man sig än vänder så fingrar folk med sina telefoner och det buzzar överallt och alla är lyriska över det. Det har till och med kommit så långt att man diskuterar att använda just denna typ av ordskunskap i undervisningen och börja spela alfapet. Jag har då varit motståndare, eller jag hade skiten ett tag men blev irriterad på den bristfälliga ordlistan plus möjligheten för folk utan ett brett ordförråd som kan gissa sig fram. Men jag har märkt att folk nuförtiden nästan umgås över wordfeud med chattar och allt va det är. Liksom vart tog MSN, AOL och ICQ vägen. 

Så ni finns jag på wordfeud efter att min sambo tjatat igång mig och ska ge det ett försök till användarnamnet är sharkjaw så utmana mig så ska jag förmodligen förlora och bli irriterad och lämnat wordfeud kollektivet inom en snar framtid igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela