vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Första gången i ett ridhus

Publicerad 2011-10-08 17:32:05 i Allmänt,

Rubriken kanske låter mer spännande än vad egentligen dagens händelseförlopp har varit. På besök i ett ridhus för första gången, tror iaf det var första gången. Jannikes syster tävlade då i den fantastiska sporten hästhoppning. Detta väckte då ett par tankar, även besvarade några tankar som funnits då man sett delar av sporten på tv. Tror dock att min favoritgren gällande hästar fortfarande är trav, där kan det ju iaf generera pengar till mig, där vi va idag kunde jag inte ens köpa korv. Dagens besvikelse för övrigt. men några tankar.
  • Det finns många udda människor på en sån här tävling.
  • Det är en väldigt familjär känsla när man är iväg sådär, känns som att alla känner alla.
  • Av alla ställen i världen så är de i ett ridhus i Ljungsbro man träffar på Manne Walter.
  • Det kan inte vara roligt att vara funktionär. tänker framförallt på en tjej som hade i uppgift att vifta med en flagga vid varje målgång. Tyckte synd om henne.
  • Jag kommer nog aldrig förstå tjusningen med detta, även fast en dag kan det vara ganska trevligt.
Ikväll är det lite filmmys och godmat. Ska precis fixa till en ost och skinkpaj, lite vin till det tillsammans med trevligt sällskap så ska nog denna kväll gå också.

Håller tummarna för Colchester, hade varit trevligt om de kunde vinna för min plånbok.
Vaniljcola är fortfarande i särklass den godaste läsken som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela