vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

En fågel viskade

Publicerad 2011-10-19 16:14:08 i Allmänt,

Nej, inte ny ryktes spridning. Här sitter man och väntar på ett möte. Inte ens idag lyckades jag ta mig till ryd för träning med Östria. Att det ska vara så svårt att få ihop en onsdag där jag ska vara kvällsledig. Men de kommer nog, i ett annat liv, i en annan värld. 

Fick även ett samtal från en annan klubb i stan idag. Får la se hur de slutar som göteborgaren sa, lutar kanske åt att träna handboll istället. Sugen som satan och ska nog försöka träna nästa torsdag för att se hur bra formen är.

Blev inrigd till vinterproffslägret under v.44. Skitkul att få vara med och hålla i det, både att utveckla unga spelare och att få utveckla sig själv och sina egenskaper. Många bra ledare med som man kan lära sig mycket av hoppas jag. 

Ikväll blir det nog Greys anatomi. Brukar bli det på onsdagar, och måste faktiskt medge att serien är en av de bättre på tv. Men så är det nog med flesta serier bara man börjar följa dom. 

Klubbhora? Nej jag har en förening kvar jag måste till, har enbart spelat i fyra fotbollsklubbar. Vet inte om man ska göra en Andreas och ta steget in bland de riktiga klubbhororna. Visst va de fem olika klubbar vi sa när vi analyserade begreppet?

Lite handbollsnack också, minnen från HF tiden.

Den roligaste handbollspelare jag tränat mer är svårt. Men skulle jag få nämna två så ligger Fidde Jonsson och Anders Altberg först på listan.

Fidde för att han alltid gav allt och aldrig gav upp, någon bättre förebild för de unga vet jag itne om jag sett någon annanstans inom mitt idrottsliv. att jag sedan av misstag råkade knocka honom min första HF träning så han blev liggande var fantastiskt. Övriga truppen såg ganska chokad ut. Men jag var tydligen större och starkare än den tegelvägg de gick rykten om att han sprang in i under försäsongen.

Minns min första träning med HF. Fram kom linjespelaren Anders Altberg som för övrigt spelat med en av mina stora barndomsidoler Mark Boumgartner och tar ett punggrepp och säger välkommen med sin härliga dialekt. Att jag kom tillbaka igen vetifan hur det gick till, men där kan man prata om uppfostran spelare till spelare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela