vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Då va man klar med dagens uppgifter

Publicerad 2011-10-18 17:33:51 i Fotboll,

Efter en helldags plugg, ja inte riktigt helldag utan såg även 08 fotboll live men utöver det plugg dag så känner jag mig nöjd. Har närmat mig målet att överleva hösten ytterliggare ett par steg och det känns bra. Men under sista delen av pluggandet, (läsa och analysera en rapport från skolverket kring hur so ämnena fungerar i skolan) så började fundera lite på hur jag skulle vilja formera mitt världslag. Ja den kopplingen känns väll relevant och bra. Eller nja men jag har lite tankar kring detta.

4-3-3

målvakt: Hart (Man C)

fyrbackslinje från höger: Maicon (Inter) Pique (Barca) Vidic (Man U) Enrique (Liverpool)

tremannamittfält: Modric (Tottenham) Schweinsteiger (Bayern) Xavi (Barca)

Forwards: Messi (Barca) Ronaldo (Real) Bake (Tottenham)

Va länge sen jag såg en ritkigt bra målvakt, typ Schmeichel, Buffon fem år sen. Tycker Hart gjorde ett par fruktansvärt bra matcher förra säsongen och han får platsen för det. Buffon, Cassilas osv är inga personliga favoriter och de börjar bli för gamla så de får bli Hart som får vakta stolparna.

Två ytterbackar som är med högt upp och alltid gör ett bra jobb hemåt. Tycker Maicon är en bättre defensiv back än vad Dani Alves är. Mittbackarna var nog lättast att ta ut. Som jag ser det är det möjligtvis Thiago Silva i Milan som skulle kunna ta sig in där. Annars är Vidic och Pique både defensivt men framförallt offensivt de två bästa. 

Mittfältet ville jag lite balans i. Schweinstieger som ligger centralt och fiska bakom två spelgenin. Xavi eller Iniesta var frågan men de fick bli Xavi då jag ser honom som en bättre defensiv fotbollspelare, dock tappar jag lite i målfarlighet då varken Modric eller Xavi är några stora målskyttar. Men det hoppas jag kommer lösa sig ändå med folket längre upp

Bale, förra årets bästa vänsterytter får spelar vänsterforward och kommer nu få gå mer central och kommer då bli ännu bättre. De andra två går väll knappast att diskutera. Hade funderingar på att spela in en Klose typ som central mellan Ronaldo och Messi men jag valde att istället låta Ronalda gå där.

AVB: Buffon (Juventus), Thiago Silva (Milan), Dani Alves (Barca), Iniesta (Barca), Hernandes (Man U), Klose (Lazio), Aguero (Man C)

Kom gärna med egna förslag till drömelvor. Tor nog detta lag skulle kunna ta hem de mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela