vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Bitter på en feg Sir Alex

Publicerad 2011-10-15 15:53:37 i Fotboll,

Dagens första tips åt helvete. Har iofs fortfarande en dubbel kvar på den slippen så hoppas väll på den. Men till en början kan jag ju säga att ja egentligen inte har några sympatier för något av laget i matchen. Är supporter till Bradford i den engelska fotbollen och det är väll inget man pratar högt om. Om jag har något sympati i PL så är de nog till Tottenham som jag tycker spelar den absolut mst öppna fotbollen i PL, ja åt båda håll då försvarsspelet ofta lämnar extra att önska. Men åter till Pool-United

Vad jag förstått så hävdar många att uppställning var av rädslag för Pool och Sir Alex ville starta defensivt. kan hålla med när det gäller något uttagning. Men om någon påstår att valde att peta hela stjärnligan av annan anledning än att han ville vila dom till CL på tisdag. Som jag ser det var det fyra spelare från start som skulle ha spelat om det varit en viktig CL match eller en oerhört viktigt PL i match i slutet av säsongen. Sen ev två till som ibland får speltid i den typen av defensiva matcher. Men oavsett hur taktiken är sätter man inte Carrick, Hernandes, Valencia, Rooney, Nani på bänken samma match om man inte vill vila några av dom. 

Pool var bättre och var värda tre poäng idag, men målet var parodi av felaktiga beslut. Att domaren först väljer att blåsa frispark och inte varnar Adam (som jag fram till idag gillat skarpt) för filmning var mycket konstigt. Att sedan en så rutinerad spelare som Giggs inte kan stå i en mur de är nog ännu mer kufiskt. Men mål blev det iaf:

I tio minuter var United bättre och det räckte, för en poäng. Direkt efter bytena tog United över och visade hur bra man kan vara när tränaren ger laget chansen att vara bra. 

Bäst på plan De Gea i Uniteds mål och Pools vänsterback Enrique. 

Nu får vi hoppas på att lite league one och championschip resultat går in så jag går jämt upp idag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela