vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Äntligen en ledig helg

Publicerad 2011-10-08 10:50:30 i Allmänt,

Då var allt slut för denna gång, egentligen så fattar man nog inte detta förrän man faktiskt märker att det blir ledig tid. Problemet är väll redan den första lediga helgen sen div4 fotbollen tog slut "vad ska jag göra?". Sitter faktiskt och funderar lite, när man var yngre kan man väll säga att det kan ha varit en festperiod. Inga matcher, inga träningar, jag egentligen ingenting mer än arbete under veckorna och sedan trevlig helger. Framförallt kan denna tillsammans med sommaren ses som detta under tiden i Växjö. Där va väll iofs all tid festtid till en början.

Nu har man mognat, ja jag hoppas iaf det. Vad väljer man då att fylla sin helger med. Idag har jag lovat att följa med och kika på Jannikes syster som är duktig när det gäller hästhoppning och det ska jag bevittna (en riktig högoddsare kan det ses som). Men annars då, ska jag helt plötsligt ha tid att göra allt de där jag lovat Jannike nu under hela säsongen, när man sagt länge att "i Oktober då är jag ledig". Halvt om halvt kanske.

Tror dock att man tillslut kommer planera helgerna efter den livssituation man har, dvs. för min del med ansiktet ned i massa skolböcker eller i planeringsarbete eller i omdömesskrivande till jobbet. En höst med 265% är kanske inte det ultimata, även fast jag just denna vecka bara är nere på 215%. 

I övrigt: har börjat rehabträna och hoppas väll kunna träna lite om någon vecka. 

Ofta blir dessa "lediga" helger mer uppbokade än de som varit inbokade med fotboll. Men under denna kommer lugn och ro och vila prioriteras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela