vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Vilken dag!!

Publicerad 2011-11-27 22:15:36 i

De där med lugn och ro är inte riktigt min grej har jag märkt. Två riktigt intressant kursdagar sedan iväg och göra annat, samt att dagen avslutades med lite mys i soffan. Men ibland vore de skönt att bara få vara någon dag och bara ta de lugnt. Men de kommer väll vid pension.

Är ju söndag och en ny lista. Kanske inte den mest väntade listan hittills. Brukar ju mest vara fotboll och jag är väll så mycket fotbollsnörd man kan bli så tänkte avbryta allt detta med en annorlunda lista.

Topp fem "Så mycket bättre" favoriter

5. Petter - Satelites
Petter var favoriten säsong ett och just den här låten tycker jag är grymt skönt. Har den fortfarande i min bäst just nu lista på spotify och gillar det sköna gunget som är i den.

4. September - Mikrofonkåt
Tror nästa alla tycker låten är sönderspelad men jag som knappt lyssnar på radio gillar den skarpt. riktigt bra låt i sig och September gjorde den riktigt jävla bra helt enkelt 

3. Mikael Wiehe - Calling your name 
Fastnade direkt, kan vara för att jag hade e-type som musikidol för typ 10 år sedan och kan refrängerna utantill. (bara lite pinsamt att erkänna att e-type var en idol). Men har aldrig fastnat för Wiehe, kan nog itne ens nämna en låt han gjort men den här låten gjorde han grymt bra och gillar gunget som blev likt den riktiga versionen men ändå inte

2. Di Leva - Min egen kärleksaffär
Hade kunnat vara en riktig Di Leva låt. Lysande om man gillar Di Leva. Vilket jag gör. Man får en skön känsla av låten och bara de gör mycket för mig. 

1. Plura - Logiskt
Den starkaste känslan jag fått under programmet helt klart. Fantastiskt att se Plura göra den och både låten och framträdandet tyckte jag var grymt. Förstärkningen av det egna i Petter låten var riktigt grym.

Nästa vecka något annat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela