vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Vart tar mina mobilinlägg vägen?

Publicerad 2011-11-13 20:00:45 i

Har börjat använda blogg.se appen och den funkar för mig väldigt bra måste jag säga jämfört med många andra. Men när jag lagt upp texterna och sedan loggar in på datorn hittar jag inte de inläggen. vill ändra kategorier men det går inte alls. Märkligt. På tal om märkliga saker så kommer dagens lista hamna om de märkligaste platserna jag besökt i min idrottskarriär. Eller märkliga och märkliga dom platser jag ogillar mest att komma till av olika anledningar.

5. Allmänt i Södetälje
Nu kommer jag göra entré i debatten som satt fart i AB. Inte för att vara rasist men att komma till Södetälje var alltid vidrig. Man gick ofta av planerna rädd då man blivit hotad under matcherna, vi fick aldrig har kvar prylarna i omklädningsrummen då det alltid var mycket stölder, man visste aldrig om man kom hem då det var vanligt att folk skar sönder däck på bilarna. Rent utsagt hemskt ställe. Det fanns bra föreningar i Södertälje också men allt som oftast var det just detta som mötte oss från landet, dock så fanns det väll alltid de som var med i vår förening som kanske föll in i samma snack och då va de total kört.

4. Österportshallen
Ystads handbollstempel. Efter uttåget ur ICA cupen 1999, min tyngsta förlust någonsin faktiskt. Enda gången jag gråtit av att ha misslyckats med en idrottsprestation. Men enda sedan dess har Österportshallen varit en mardrömsarena. även fast jag nu i vuxen ålder vunnit ett par matcher där och fått möta fantastiska handbollspelare i hallen så mår jag allmän dåligt när jag tänker på den. Spelar ingen roll om de varit YIF:s eller IFK:s farmarlag som stått som motståndare ändå känner ajg bara negativa vibbar från arenan och då tyvärr staden som annars är ganska trevlig, men blåsig.

3. Boxholm
Har egentligen ingenting alls emot Boxholm, men det räckte med en säsong i MAI tröjan för att inse att Boxholm står för något speciellt. Fick redan vid min andra match veta att Boxholm är någonting man ska respektera, de har en fin anläggning och möjligheterna kan inte vara bättre kan jag tänka mig. Dock, torska med 5-0 i träningsmatchen samt 3-0 i serien (borde ha vunnit med detta) gör att jag inte alls har något positivt i skallen när vi åker dit. Sketet jävla konstgräs som vattnas innan matchstart, hårt underlag så knäna gör ont. Ja vilken idrottspsykolog som helst skulle se att jag absolut använder mig av fel copingstrategier när jag pratar om Boxholm

2. Alstermo
Grytan eller vad nu deras fotbollsplan heter. Vart man än kommer i Alstermo så känner iaf jag en form av avsky. Gjorde HF debut i grytan och vann faktiskt, denna gång med b-laget men sedan dess har det bara varit pina att åka dit. De roligaste resorna har aldrig varit som spelare utan som publik då man kunnat hålla tummarna för motståndarna. har även varit där som fotbollspelare och publiken där ute, ja jag vetifan om det finns något rätt. Att på division fyra nivå ställa sig i en mur så dommaren inte kunde lämna planen var fantastiskt att se. Dålig va han men va fan.

1. Vinslöv
Golletown nummer ett i handbollssverige. Alla som har varit där vet vad jag pratar om, en fredagskväll i Vinslöv, halva läktaren består av fyllon som gapar och skriker och hatar allt som inte har med deras kära Vinslöv och framförallt Per Muhr att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela