vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Väntar på en kväll ensam med min uppsats

Publicerad 2011-11-04 18:08:38 i Allmänt,

Fantastiskt är kanske inte rätt ord men jag är faktiskt riktigt nöjd med dagen. grunden för uppsatsen börjar ta form och jag känner att jag hittills lyckats hitta relevant litteratur. Hoppas bara min aningen petiga och negativa handledare tycker detsamma. Känner också att jag hittills hittat den röda tråden i texten vilket är viktigt. 

Men ikväll blir det forstättning på detta. Ska försöka få ned någon form av allmän bakgrund till uppväxten av det svenska idrottssamhället samt det svenska samhället utveckling under 1900-talet. Faktiskt mer intressant ämne än jag trodde och det är 1900-tals historia som ligger mig närmast hjärtat vilket är ganska tydligt. Den förra uppsatsen var ju från 80-talet. Denne finns för övrigt att läsa på MAI:s kansli eller jag den kanske lite mer lättlästa varianten. Tog ett par timmar i somras att skriva om den. Men är relativt nöjd iaf.

Jannike håller på att förbereder en tjejkväll här. Fem damer från Finspång är på väg och hon är uppe i varv och nervös som aldrig förr. Själv ska jag som sagt låsa in mig här. Skönt att få saker och ting gjorda iaf. Och de blir iaf mat över till mig vilket jag känner är riktigt bra och framförallt gott. 

En fredagkväll i mediarummet med en uppsats, låter inte det fantastiskt. Får se vad de blir. Kanske glor på någon film jag i vanliga fall inte får se. 

Sen vill jag idag rikta hat mot universitets biblioteket som va stängt när jag hade tänkt låna böcker. Grymt irriterande. 

Björk skriver om min blogg såg jag. Vet inte om det är positivt eller negativt att bli omnämnd i så stor utsträckning på bloggen från andra sidan ån. Dock är det väll intressant att både jag och Friberg nämns mer där än deras egen trupp. Nej jag räknar inte in Friberg i deras trupp och tror inte heller de kommer bli så. Men vad vet jag.  Men kul att bloggen börjar sprida sig så att fler och fler läser. Även fast det inte är några stora siffror ännu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela