vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Tre dagar i Lagrells tjänst är över

Publicerad 2011-11-03 10:54:22 i Allmänt,

Och tre mycket lärorika dagar är över kan jag ju även säga. Detta låter förmodligen mer seriöst än vad det var men samtidigt är det ju sanningen. även fast det i första hand är inom ÖFF:s verksamhet. Har iaf varit delaktig i vinterproffsllägret för ÖFF:s 97:or under dagarna tre. Därav den skrala uppdateringen här på bloggen, men nu ska de väll köra igång igen. 

Lite reflektioner från lägret då iaf
  • Man lär sig otroligt mycket genom att bara vara med och lyssna på personer som har stor kunskap. Att få prata med och se en förbundskapten för landslaget är oerhört lärorikt.
  • Vilken stor utveckling en spelare kan ha bara på ett halvår. Hade en del grabbar på sommarlägret och satan vad de gått framåt tills nu.
  • Mycket av det som det pratas om här på lägret (ja inte fotbollsdelen då) är sådant jag dagligen pratar om i min undervisningsroll i skolan.
  • Alltid kul med uppskattning. Ska bli kul att se vad som händer till nästa höst.
Mer allmänt då. Fick samtal från Mats i Derby igår. Snackade lite om läget och har även snackat med Haglund lite kring hur Derbys situation ser ut. Det jag kan utläsa av det är ju att de verkligen vill ta sig upp i trean under sitt 100 års jubileum. 

Kul att båda klubbarna man pratar med firar 100år samma år. En liten småkul grej.

Räknar med att ge definitivt besked kring var jag ska spela i slutet av nästa vecka iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela