vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Ibland lovar man för mycket

Publicerad 2011-11-09 20:37:05 i Allmänt,

Ja eller för det mest i mitt fall. Jag och sambon har tillbringat senaste timmen i köket bakandes mockarutor, detta då jag i ett svagt ögonblick lovat mina elever det till imorgon. Tur att älsklingen ställer upp och hjälper mig, sitter nämligen med uppsatsen. Blev efter mötet med handledaren idag en helt ny uppsats. Lite annan inriktning på svenska demokratis utveckling och frågan kring vilka fick vara med? Frågeställningarna blir då dessa.


Huvudfrågeställning


Var utvecklingen i det svenska samhället likadan som inom den svenska idrottsrörelsen när det gäller demokrati?

Underfrågeställningar


Hur såg idrottsrörelsen på kvinnor?


Hur såg idrottsrörelsen på invandrare?


Hur såg idrottsrörelsen på funktionshindrade?


Didaktiskt frågeställning


Kan man genom att angripa en samhällsutveckling utifrån ett mindre perspektiv skapa en bra möjlighet för lärande?


Hoppas de ska gå att få ihop något vettigt. Men nu ska jag dricka upp kaffet och sätta mig i soffan och invänta Greys. Känns som en lagom kväll efter en stressad dag..

Kommentarer

Postat av: Jocke

Publicerad 2011-11-15 15:09:08

Tycker annars att en bra fråga vore... Varför ska kvinnor överhuvudtaget hålla på med idrott?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela